Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-04-03, 14:42
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Restauranter og tavernaer

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid
Pine Tree er det stedet som ligger i Adia, til venstre ned mot sjøen, når du kommer fra Arkassa mot Lefkos. Jeg har heller ikke vært der, men hørt mye positivt om det.
Det andre stedet som Mikke nevner, og som han tipset oss om i oktober, heter Taverna Under The Trees, og ligger helt riktig nord for Finiki. Vi badet på den lille stranden på nedsiden av tavernaen og spiste lunsj. Veldig hyggelig sted med god mat.
Ellers synes jeg maten stort sett er kjempegod på de aller fleste plassene. Den fineste resturanten er vel Arhontiko. Men jeg vil nok likevel skryte litt av Dramoundana i Lefkos, som drives av Yannis.
Der er det så charmig å sitte ved vannkanten og beundre de fargerike fiskebåtene. Og på Dramoundana har de øyas beste hvitløkbrød.
Og så er det jo alltid en højdare å være på Pelagos, mye på grunn av musikken.
På Dramoundana tillbringade jag och dottern flera timmar en stilla augusti eftermiddag och platsen är helt underbar, maten var supergod och personalen trevlig. Stället är tydligen väldigt populärt bland norrmän efter reklam på några norska hemsidor. Lefkos är absolut värt ett besök och jag skulle själv gärna bo där några dagar.

Eva
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:55.