![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Men vi b l e faktisk det, og med e n gang var det ikke positivt for o s s, m e n for de som b o r på Tilos var det jo det, og jeg skjemmes jo litt... ![]() ![]() Men Tilos var en helt spesiell opplevelse for oss i 1993, Nisyros og Symi og, men spesielt Tilos! - de tre øyene besøkte vi på vår aller første øyloffing ![]() Og i 2005 var vi e n d e l i g tilbake, først besøkte vi Symi, deretter Nisyros, herlige gjensyn! - og forandringen var ikke stor følte vi, før vi kom til Tilos! - derfor reagerte vi nok spesielt på plassen foran politistasjonen og spesielt den fine strandpromenaden med "skrikende" (syntes vi med det samme) m i n t grønne gatelys, tett i tett i tett ![]() L y s , ja! - men... ![]() Og, j e g fikk en f ø l e l s e av at det var en (riktignok veldig hyggelig ) stor familie, som "dominerte" på Tilos den gangen, at d e hadde stått for "forbedringene" og derfor skulle man helst leie av dem, handle hos dem, spise på deres taverna, og utflukter gjerne/helst med deres båt...kanskje var det mer og? Og jeg tok kanskje feil, kanskje denne familien var/er Tilos velgjørere, men alt ble litt feil for m e g, men slike "familier" finnes nok på mange øyer, men på Tilos er forholdene såpass små at det ble "gjennomsiktig". For all del, fortsatt syntes vi Tilos var ei lita perle ![]() I mars 2000 sendte jeg en mail til Kalimera/Janne, som begynte slik: " Jeg ser at ingen har skrevet om Tilos på Kalimera" ......( utrolig..) Innlegget mitt om Tilos 1993, lå i det gamle forumet, jeg kalte det "TILOS - et minne for livet" - og det ble det for oss, tenker tilbake på det med en spesiell glede, kanskje jeg trekker fram litt av det jeg skrev i et innlegg en dag ![]() |
|
|