![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men va bra att det är gratis för alla att sitta där på anständiga flygbolag...då kan man ju göra det istället för att förpesta tillvaron för den framför. |
|
||||
|
||||
![]()
Nope, inte om man passar på att ta 400 pix för ett säte si eller ett säte så...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Varför skulle dom ta en extra avgift? |
|
||||
|
||||
![]()
Debatten är rätt så uppblåst. De allra flesta har hyffs att tänka sig för innan dom fäller sitt säte. Men det finns vissa som klappar ner det så fort som bälteslampan släcks och dom fäller inte upp det förräns flygvärdinnan går ronden innan landning. Jag tror att det är samma människor som tränger sig i incheckningen och säkerhetskontrollen. Dom allra flesta har förstånd att inte fälla sätet när det är aktivitet i kabinen, typ mat, kaffe eller liknande. Det är den lilla klicken som inte sköter som man blir störd av. Inte hjälper det att säga till för dom har aningen just ätit gröt så man inte hör vad dom säger eller ätit taggtråd.
Kan tillägga att problemet inte är benen utan att med åldern så har avståndet mellan matbrickan och magen krympt och ens rörlighet begränsas på grund av det faktumet. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Arne, kom de till användning?
|
|
||||
|
||||
![]()
Nja, ej i skarp drift. Detta beroende på att Norwegians flight Umeå -Arlanda hade en tomrad framför oss. Dock testade jag med att anbringa klotsarna vid den nedfällda matbrickan för att därefter sätta mig i sätet framför i akt och mening att fälla ryggstödet. Icke en millimeter gick att fälla!
På resan Arlanda- Athen hade vi bokat så tidigt att det fanns bokningsbara platser vid nödutgångarna, så där behövdes inga klotsar. På Olympics flight Athen- Samos med propellerplanet där går det icke att fälla något säte. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Ungefär som när man tar med paraplyet alltså? Inget regn!
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och upplysningsvis kan jag meddela att jag aldrig förpestat tillvaron för någon framför, även om jag suttit trångt. Jag funkar inte riktigt så.
|
![]() |
|
|