![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ekathimerini skriver ikväll att polis, brandförsvar och kustbevakning ska strejka från och med imorgon fredag i protest mot kommande nedskärningar. Tidningen Ekathimerini ska också strejka i morgon.
|
|
||||
|
||||
![]()
Brandförsvar låter ju förnuftigt nu när det brinner på så många ställen
![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Er det noen av de mange streikene som har vært gjennomført i Hellas siste året, eller så, som har hatt noen som helst effekt sett med de streikendes øyne?
At det har hatt betydelig negativ effekt på turismen som er en så viktig næring for alle i Hellas er en kjensgjerning, men hva har de ellers oppnådd? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Har läst på lite och det är ingen riktigt strejk eftersom de inte får strejka. Det mer någon form av protest.
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Verkligen tufft.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tufft, men många jobbar redan hela veckan, det är inget ovanligt. Däremot är det ovanligt med reglerad arbetstid...
Jag var till banken idag och fick vänta en stund, passade på att studera folket. Här, där alla känner varann, tänkte jag att det nog skulle bli mycket prat om pengar och kris och problem, men icke! Ett tilltagande ljud av prat vartefter det kom in fler och fler på banken, hjärtliga skratt, småprat med kassörskorna, ingen stress. Det är det Grekland jag älskar. Med eller utan pengar kan man umgås och vara sällskaplig, ingen tråkig tystnad eller surmulenhet. Möjligen lite skrik och gräl... |
|
||||
|
||||
![]()
Trotts krisen så har det gott över förväntan med allt så som att ordna bankkonto och skattenumren på Eforia mm och inga sura miner utan bara leenden och en fin hjälpsamhet har mött oss. Trodde det skulle bli svårere med allt nu men det verkar fungera helt okej än så länge.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - så m y e vi her i nord har å lære, vi klager for "ingenting" ![]() |
![]() |
|
|