![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är inte olika regler...Man har fått beställa från alla bolag utom sas förut och då fått alkoholen levererad efter att man landat i Grekland. Detta är förstås ganska tidskrävande för personalen och därför har Novair slutat att sälja på utresan. Detta var svaret som bekanta till mig fick när de frågade nu i sommar.
// Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Malin!
Jag tyckte at det verkade märkligt men jag misstänkte att de olika flygbolagen kunde göra på olika sätt. Bolanche |
|
||||
|
||||
![]()
...dessutom är det inte "taxfree", i ordets rätta bemärkelse, när man reser inom EU. Ändå är det ju så att man kan köpa billig alkohol i t ex Spanien och Tyskland. Men det har ju att göra med att alkoholskatten är så låg i dessa länder. T ex på grekiska flygplatser har jag slutat köpa, då det inte är lönt att släpa när priset närmast liknar de på Systembolaget.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi fløy til Kreta med Apollo/Novair fra Oslo for to uker siden og da var det taxfree-poser i minst femti stolseter da vi kom ombord!
Siden de hverken har raki eller Mythos/Fix å selge så skjønner ikke jeg poenget med det, men det er en annen sak. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag åkte med Novair till Rhodos i somras, jag köpte alkohol på utresan och på hemresan. Irene |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fick köpa till Kreta i April med Novair men vänner till mig fick inte köpa i juli...och det fick jag med Tui. Det kanske är under värsta högsäsongen de säger nej, juli/aug?
|
![]() |
|
|