Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-27, 09:45
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Taxfree

Det är inte olika regler...Man har fått beställa från alla bolag utom sas förut och då fått alkoholen levererad efter att man landat i Grekland. Detta är förstås ganska tidskrävande för personalen och därför har Novair slutat att sälja på utresan. Detta var svaret som bekanta till mig fick när de frågade nu i sommar.

// Malin
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 10:15
Bolanche Bolanche är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012

Tack Malin!

Jag tyckte at det verkade märkligt men jag misstänkte att de olika flygbolagen kunde göra på olika sätt.

Bolanche
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 11:15
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

...dessutom är det inte "taxfree", i ordets rätta bemärkelse, när man reser inom EU. Ändå är det ju så att man kan köpa billig alkohol i t ex Spanien och Tyskland. Men det har ju att göra med att alkoholskatten är så låg i dessa länder. T ex på grekiska flygplatser har jag slutat köpa, då det inte är lönt att släpa när priset närmast liknar de på Systembolaget.
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 13:21
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Vi fløy til Kreta med Apollo/Novair fra Oslo for to uker siden og da var det taxfree-poser i minst femti stolseter da vi kom ombord!

Siden de hverken har raki eller Mythos/Fix å selge så skjønner ikke jeg poenget med det, men det er en annen sak.
Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 23:28
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Det är inte olika regler...Man har fått beställa från alla bolag utom sas förut och då fått alkoholen levererad efter att man landat i Grekland. Detta är förstås ganska tidskrävande för personalen och därför har Novair slutat att sälja på utresan. Detta var svaret som bekanta till mig fick när de frågade nu i sommar.

// Malin
Hej.
Jag åkte med Novair till Rhodos i somras, jag köpte alkohol på utresan och på hemresan.

Irene
Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 09:30
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
Hej.
Jag åkte med Novair till Rhodos i somras, jag köpte alkohol på utresan och på hemresan.

Irene
Jag fick köpa till Kreta i April med Novair men vänner till mig fick inte köpa i juli...och det fick jag med Tui. Det kanske är under värsta högsäsongen de säger nej, juli/aug?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:44.