![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Det ser trevligt ut. På Booking.com verkar det dock som att det är nästan dubbelt så dyrt som t.ex. Regina mitt inne i Pigadia. Dessutom kostar frukost extra. En liten men dock frukost ingår på Regina.
Jag bodde på R där en vecka i juni. Då kostade rummen 25€, nu verkar de kosta 30€/dag. Kalimera kostar ca 50€ plus frukost. /pawik |
|
|
||||
|
||||
|
Masse bodde där i fjol, har jag för mig. Litet, men med en fantastisk utsikt om du har balkongen mot havet. Ingenting i vägen, bara stranden. Hundra meter ner till den finaste delen av stadsstranden, med bara sandbotten så långt man kan gå...
Någon som haft fönster mot baksidan har tyckt att de har blivit störda av "musiken från någon taverna i närheten" på kvällarna. Det är Pelagos som kan höras dit, men de stänger av högtalarna vid midnatt, så om du inte prompt måste gå och lägga dig vid elvatiden kan jag inte se att du lär bli "störd"...![]() Karin som alltid längtar ner |
|
|
|||
|
|||
|
Vi har haft vänner som har bott där. Det finns tre tror jag som har bra läge. Krukset är att de är ofta bokade sedan lång tid tillbaka. De är lite spartanskt möblerade och lite "ödsliga" i sin rymd. Men vacker utsikt på en del rum.
Som karinfp skriver så varierar lägena på rummen. Men man är inte mycket på rummen å andra sidan. Duscha, sova och äta frukost. För vår del så skulle vi välja annat boende men smaken är som baken..... ![]() ![]() Ha en underbar resa! Seaside, med bara 10 dagar kvar ![]() ![]()
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Vi skal til Pigadia i oktober, helst ville jeg bo på "Roses", ovenfor taxitorget, billig og trivelig, vi har bodd der tidligere ![]() - men det er ganske bratt opp dit og med "et par knær" jeg ønsker å ta hensyn til ser vi etter noe annet i høst. Masse her i Forumet har bodd på Kalimera ( i Pigadia) og jeg tror det er et sted som passer oss, enkelt m/ fin utsikt og god beliggenhet ![]() Men det har ( hittil) vist seg umulig å få tak i et telefonnr dit, jeg har jobbet endel med saken. Fikk vite av Masse at de reiste med Airtours, mailet dem og fikk svar m e d telefonnr , men da jeg ringte kom jeg til "feil Kalimera", til stedet nær flyplassen.Kontaktet Airtours igjen og fikk vite at det ikke var resepsjon på "Kalimera" i Pigadia, at de ikke hadde noe telefonnr dit - hvordan er det mulig når de har gjester der ... ![]() Foreløpig har jeg gitt opp, men om noen som er så godt kjent i Pigadia at de kjenner eieren / kan skaffe tlfnr er det fint ![]() - hvor ligger Regina, Pawik? - jeg vet det er inne i byen, men hvordan er beliggenheten, bratt dit og eller ? |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Om man står nedanför taxitorget så ligger R ca 250 m snett uppåt höger. Det är en backe upp men den är inte lång. 2 stjärnigt hotell men helt ok! /pawik |
![]() |
|
|