![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Doloma som ligger på en bakgata i östra delen av hamnen besökte vi för någon vecka sedan och var mer än nöjda
![]() ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]()
I saluhallen ligger Agapinis och har ljuvligt god mat stänger dock kl 14,30.
Håller med Arne god mat bra och service dock är musiken något tam. Lolis |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Inte nog med det, där inledde jag min "karriär" (haha) som vykortstecknare och jag har nog originalet kvar i bokhyllan...(eller nånannanstans...) Du kan ju hälsa från mej vid tillfälle och fråga om han vill ha nytryckta vykort.... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jeg er nå den glade eier av et av dine vykort, Mikke ![]() Riktig fint er det ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg håper "Doloma" er i drift igjen nå, først og fremst for eierfamilien's skyld selvsagt! - men også fordi vi gjerne vil spise der i høst
![]() - i mai ( fhv tidlig i mnd) var det fortsatt stengt iflg min "kilde". Noen som vet ? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag gillar de ovan nämnda också men även Portes ( ligger också en bit upp i gränderna lite vid sidan av huvudgatan . Lätt att hitta för det sitter vackra dörrar, portes , på väggarna :-) ) Jättebra priser och lite ovanliga rätter, särskilt om gillar vegetariskt. Tanam är också bra tycker jag...Ligger elldeles ovanför hamnen in i gränderna.
Kalderimi är också en höjdare! Jag har aldrig ätit dålig mat i Chania. Jag har heller aldrig ätit längs hamnpromenaden, gillar inte inkastarna där... Smaklig spis! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det er et hyggelig problem at det er mange gode spisesteder å velge i mellom ![]() - selv om vi "kun" har en uke, og bor med så mange favoritter, i Nea Chora ![]() ![]() |
![]() |
|
|