Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-04, 21:31
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: vart bär min resa?

Helt klart är Paleochora ett mysigt val eftersom det är en gemytlig ort och att det finns många sätt att koppla av och finna ro efter vad du har varit med om. Du nämner "Kissame...." - det är INTE i närheten av Paleochora eftersom Kissamos/Kastelli (ort/område) ligger på den norra sidan, mellan de två "tungorna" som sticker ut norröver från den absoluta västligaste sidan av Kreta. En ort som är mer bostadsområden/tristare plats som inte har turisthistorik värt att betygsätta så att säga.

Paleochora kanhända blir blåsigt ibland, det tillhör den södra Kretadelen rent allmänt och det kan i och för sig variera från vecka till vecka. Men välj för all del denna ort eftersom det finns gott om vänlighet från både ortsbor och andra turister, det är en vacker plats med hav på båda sidor om orten ute på en udde och mycket vackra berg ovanför den.

Ingen "lätt" situation för dig, var öppen för alla tips du får här, vi är många som tycker väldigt mycket om Kreta. Jag har varit i Paleochora endast en vecka 2008 men det var störtbra!

/Hasse
Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 21:41
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag hade tveklöst valt Skiathos! Där finns allt på en liten yta. Det är lätt och billigt att ta sig runt ön. Det finns massor med folk- och uteliv så väl som lugna, sköna ställen. Där finns fantastiska stränder, både stora med mycket folk och små avskilda. Härliga promenadmöjligheter på en mycket vacker och lummig ö.
Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 22:12
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Jag hade tveklöst valt Skiathos! Där finns allt på en liten yta. Det är lätt och billigt att ta sig runt ön. Det finns massor med folk- och uteliv så väl som lugna, sköna ställen. Där finns fantastiska stränder, både stora med mycket folk och små avskilda. Härliga promenadmöjligheter på en mycket vacker och lummig ö.
Jag tvekar lite med skiathos, eftersom jag var där och firade min 40 årsdag med min sambo, som nu gjort slut med mej ...vill gärna dit igen efterom jag älskar den ön och vill gärna åka över till skopelos vilket vi inte gjorde när vi var där...men är rädd för att det bara kommer väcka en massa minnen...
Svara med citat
Gammal 2012-08-04, 22:14
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Helt klart är Paleochora ett mysigt val eftersom det är en gemytlig ort och att det finns många sätt att koppla av och finna ro efter vad du har varit med om. Du nämner "Kissame...." - det är INTE i närheten av Paleochora eftersom Kissamos/Kastelli (ort/område) ligger på den norra sidan, mellan de två "tungorna" som sticker ut norröver från den absoluta västligaste sidan av Kreta. En ort som är mer bostadsområden/tristare plats som inte har turisthistorik värt att betygsätta så att säga.

Paleochora kanhända blir blåsigt ibland, det tillhör den södra Kretadelen rent allmänt och det kan i och för sig variera från vecka till vecka. Men välj för all del denna ort eftersom det finns gott om vänlighet från både ortsbor och andra turister, det är en vacker plats med hav på båda sidor om orten ute på en udde och mycket vackra berg ovanför den.

Ingen "lätt" situation för dig, var öppen för alla tips du får här, vi är många som tycker väldigt mycket om Kreta. Jag har varit i Paleochora endast en vecka 2008 men det var störtbra!

/Hasse
Tack....när jag sökte hotel via booking så hade dom bara kissame som alternativ,tyckte det lät lite fel...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:04.