![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla
![]() Var är vi nu och vem är det som är förevigad till eftervärlden ![]() //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror ni är på det nya Akropolismuséet i Aten .
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Lissi!
![]() Vi är tyvärr inte i Aten... //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vild gissning ... Rhodos/Apollo.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Sjöborren!
![]() Apollon, ljusets och konsternas gud. Bra gissning, men inte rätt. Vi är ej heller på Rhodos, utan längre norrut. Ledtråd: Bysten föreställer en gammal kung. //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gissar på Philip Arrhidaeus, som till Philip II
/il |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara i Pella?? Alexander den store??
|
|
||||
|
||||
![]()
Är du på Samos?
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej il!
![]() Philip II:s son Arrhidaeus, -antog senare namnet Philip när han besteg tronen som Philip III, är mycket nära besläktad med denne man. Jättebra svar, - men tyvärr ej helt rätt... //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Janne
![]() Det är tyvärr inte Samos.... //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Giottoni
![]() Alexander den store är helt rätt ![]() ![]() Men bilden är ej tagen i Pella. Men jag kan säga att du är nära! Var är vi? //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då gör jag ett nytt försök och gissar att platsen är Vergina.
/il |
|
||||
|
||||
![]() Hej igen ![]() Nära här också. Men Vergina är tyärr inte rätt plats. //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Dion?
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej igen!
![]() Dion är tyvärr inte rätt heller. Men vi är ju i rätt region. Sista ledtråden: Bysten är placerad i en större ort. På platsen passerar det många människor regelbundet. ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan det vara flygplatsen i Thessaloniki??
Senast redigerad av giottoni den 2012-08-02 klockan 11:25. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Giottoni!
![]() Nu blev det rätt!! Grattis ![]() ![]() ![]() Rätt svar är alltså: Alexander den store på flygplatsen i Thessaloniki. //Conny ![]() |
![]() |
|
|