Konstigt nog händer det inte så ofta när jag flyger ner i augusti men väl händer det om jag får för mig att dra utomlands under våren... Jag har har testat att inte fälla tillbaka ryggstödet men det hjälper inte. Om barnet har fått för sig att sparka så gör de detta

... Jag råkade ut för en incident på planet mot Kreta förra året (på våren) då sparkade barnet i min stolsrygg konstant utan att barnets bägge föräldrar gjorde något åt detta! När jag sedan fäller mitt säte råkade tydligen barnet få något i knät vilket jag bad om ursäkt för men föräldrarna tyckte tydligen inte att det räckte... När jag sedan påpekade att de kunde vara lite extra uppmärksamma under tiden han sparkade loss på ryggstödet uppstod tjafsande... Blev kallad för det ena och det andra och att jag var tvungen att acceptera att barnet var just barn... Jag skulle m a o anpassa mig till barnet. NO WAY!!!
När vi sedan åkte hem från samma resa är det ett litet barn (riktigt småbarn - inte spädbarn) som skrek oavbrutet hela resan hem. Inte konstigt med detta eftersom att barnet var trött och med trycket i planet etc... Jag undrar dock om föräldern tänkte på sitt barn när hon valde att utsätta sitt barn för detta obehaget! Riktigt små barn tycker jag inte borde flyga... De har ju ingen behållning och deras skrikande förstör för alla andra!
Andra saker som irreterar är vuxna som inte visar hänsyn när man fäller sitt ryggstöd utan förvarning. Inte kul att få kaffefläck på vita byxor! Eller ännu värre - rödvinsfläck!!!!
K - 13 dagar kvar till avresa!!