![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sixt har sitt eget kontor på flyplassen i Chania Man får vel alltid med et kart fra biluthyrningsseslskapet, men vår erfaring er at disse er i målestokk 1:300.000 hvilket betyr at det ikke er så lett å bruke, men greit for å få en grovere oversikt. Mitt råd er å kjøpe et kart på i kiosken på flyplassen som dekker den vestre delen (finnes også for den midtre og østre delen) som er i målestokk 1:100.000 og tåler både å brettes og litt vann og koster 8,50 euro og er vel verdt pengene! |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åkte vägen med tunneln och det gick hur bra som helst! Jag är jätteskraj för smala stup-vägar men jag tyckte inte alls det var nån match
![]() Sassa |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
En härlig väg genom byar, berg och dalar är vad det är! ![]() Och målet är alldeles underbart!! ![]() /Katta |
|
|||
|
|||
![]()
Eftersom jag älskar att köra bil så tog jag vägen genom tunneln, eftersom jag hört att den ska vara en utmaning.. Inga problem alls. Nästan inga möten, på morgonen åker alla mot Elafonissi. När man ska tillbaks är det samma sak. Alla andra ska också hem.
Stanna och titta på utsikten innan tunneln, köp lite honung av den gamla farbrorn och tanten som sitter där. Och passa på att få bilrutorna tvättade när ni står för rött ljus vid tunneln. ![]() Hur som helst är resan värd besväret även om man är "åkrädd" Elafonissi är en helt fantastisk strand, särskilt baksidan av lilla ön. Fantastisk utsikt om man går upp till det lilla gulliga kapellet. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla era svar, då ska vi nog våga oss på tunneln
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ang tunneln
När vi åkt igenom den och stod på rastplatsen strax efter så vi hur 2 bussar från olika håll körde in på samma gång............... det var intresant att se hur dom lyckades backa ut den ena av dom. pausen som skulle ta 10 minuter tog 30 för alla ville se hur det slutade. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Rött ljus!!!
Vad betyder det i Grekland? - Kanske att ta det lite lugnare... Detta är inte första gången och knappast den sista heller... När jag stod och skalade potatis en gång i världen på Panorama så hände exakt samma sak, men det var lokalbussen och en turistare. Ett tips: Turistaren fick backa! //Ulf |
|
||||
|
||||
![]()
Ett tips till...
Vad betyder skylten "STOP" i Grekland? Knappast ingenting om den inte står mitt i körbanan och hindrar trafiken. //Ulf |
|
|||
|
|||
![]()
Livet blir så trevligt på detta sättet, som beskrivs ovan.
En buss eller två, en skylt eller rött ljus, det räcker långt för en stunds njutning. Kan nog känna att detta är delar som gör att man bara längtar tillbaka snabbare än kvickt. Hoppas att de gyllene ögonblicken aldrig någonsin försvinner, för min del, från Kreta. Paul |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har tagit båda Vägarna och det har gått fin-fint. Ta det bara lugnt :-)
|
![]() |
|
|