Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Admiralas hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-19, 12:23
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Akkurat nå

Takk Anita! Og fint at noen viser medfølelse for dem som har mistet alt. De første årene mine i Hellas var jeg ydmyk, som "innflytter" var det mye jeg ikke skjønte, og jeg prøvde å suge lærdom før jeg gjorde meg opp en mening. Det viktigste jeg lærte var at om man ser Hellas og det greske med norske briller, drar man automatisk mange feilslutninger og oppfører seg som om man har "monopol på vettet".

Mouche, at jeg har bodd ganske mange flere år enn deg i Hellas er et faktum som skulle tilsi at jeg kjenner forholdene her betydelig bedre enn deg - det samme har for øvrig Agda. Konklusjonen kan du akseptere eller la være. Men du feiltolker, viser liten evne til å akseptere informasjon og fakta i innlegg fra meg og andre, eller du ignorerer dem fullstendig, og i tillegg bruker du hersketeknikker så det står etter. Slikt nivå gidder jeg ikke diskuerere på i mitt blogghjørne. Få deg ditt eget, så kan du skrive akkurat hva du vil der.
Gammal 2012-06-19, 13:27
Vims avatar
Vim Vim är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Det er en vanskelig sitauasjon disse bøndene har kommet i, uansett. Ja, det er mye som kjennes litt rart ved Hellas, for oss nordboere. Men tror nok en en greker som kommer til Norge eller Sverige, tenker det samme om oss at vi gjør mye rart.

Jeg har ett spørsmål, litt uvitende kanskje. Når en planter oliventrær, hvor lang tid går det før det begynner bære frukt.
Gammal 2012-06-22, 14:31
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Og fint at noen viser medfølelse for dem som har mistet alt.
Trist å se at du kommer med slike insinuasjoner om andres meninger og (påstått manglende) empati, men deg om det. La oss diskutere sak, og saklig, og holde oss for gode for den type innlegg du her har kommet med hvor du tillegger meg meninger, holdninger og følelser, eller mangel på slike, som er svært fjernt fra den person jeg er og som andre kjenner meg som. Jeg har ofte gitt det råd at man må ikke skrive alt man føler, i allefall ikke der og da, et råd jeg tror at også du ville ha godt av å følge!
Mitt/mine innlegg er forøvrig basert på fakta som de er, eller som jeg kjenner de, hvilket jeg har gjort tydelig oppmerksom på og "ta meg" gjerne på disse, men hold deg for god til å angripe person, og spesielt når det er en person du absolutt ikke kjenner?
Gammal 2012-06-23, 14:02

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Trist å se at du kommer med slike insinuasjoner om andres meninger og (påstått manglende) empati, men deg om det.
Det jeg skrev om empati var, som du ser, rettet til Anita, men kanskje du følte deg truffet? Jeg ser ikke mye empati her:

Citat:
At så mange, tilsynelatende, er så slepphendte med sine eiendeler/eiendommer er synd å se/høre, men får ikke min sympati! Ser heller ingen grunn til å benytte enhver anledning til å forsvare enhver ting grekere gjør, eller har gjort, når disse åpenbart medfører store problemer og konsekvenser for en selv. Dumskap er dumskap uansett hvor denne begås eller av hvem.
Videre:
Citat:
Mitt/mine innlegg er forøvrig basert på fakta som de er, eller som jeg kjenner de, hvilket jeg har gjort tydelig oppmerksom på og "ta meg" gjerne på disse, men hold deg for god til å angripe person, og spesielt når det er en person du absolutt ikke kjenner?
Ikke angripe person slik som du gjør her?
Citat:
(...) men særlig saklige er de ikke og minner meg litt om argumenter man benyttet før skolepliktig alder!
!
Jeg - og andre - har "tatt" deg på din argumentasjon, nemlig ved å vise til at forsikring/ikke forsikring ikke spiller noen egentlig rolle ved force majeur.

Jeg synes saken nå har kommet så langt fra temaet at jeg ber Janne stenge den.

Citat:
Ursprungligen postat av lugnagatan Visa inlägg
Vet du nu hur omfattande skadorna blev av denna brand som var nyligen ?

Har du en uppfattning om hur hårt "gjeterkonen" och hennes "sauer" kan ha drabbats ?

Känner för "gjeterkonen" i denna skildring som du gör
Nei, dessverre vet jeg ikke mer. Jeg kjenner ingen i området, men jeg krysser selvsagt fingrene for dem!
Gammal 2012-06-23, 14:51
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Det jeg skrev om empati var, som du ser, rettet til Anita, men kanskje du følte deg truffet?
Nei, men jeg er (heller) ikke så dum at jeg ikke skjønner hvem du sikter til selv om du ikke har noe grunnlag for å fremsette den type påstander som jeg oppfatter som direkte fornærmende og vil ha meg frabedt. Ditt siste innlegg her undersøtter kun dette, dessverre.

At du velger å la dette bli en tråd som kun fokuserer på person og ikke på sak er beklagelig og mitt råd til deg er i så måte å ikke bare stenge den, men slette den i sin helhet.
Gammal 2012-06-23, 15:52

Du skriver at du ikke har sympati med mennesker som har mistet alt de eide i en storbrann. Hvis du synes det vitner om empati, så gjerne for meg.

Min tråd var i utgangspunktet skrevet for å blant annet vekke empati. Det har den også gjort hvis man ser på de andre som har kommentert. Takk til dere!

Og takk for meg her!

PS: Jeg har bedt Janne stenge tråden.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:50.