Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-16, 22:30
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Forex

Citat:
Ursprungligen postat av Greekfamily Visa inlägg
Hur är det med överföringar från ett svenskt konto till grekiskt konto via internet då?
Citat:
Nu menade jag en stående överföring från sitt svenska konto till sitt eget grekiska konto och att man går in i banken och tar ut från sitt grekiska konto ex Eurobank.
Citat:
ja du Louisa det kan man fråga sej. Sen jag började fråga om saker som överföringar så har det haglat in med olika svar och komentarer men jag har insett att dom flesta som kommer med komentarer och gliringar

Är det dina första två frågor du relaterar till?

Det gör ju ingen skillnad på vilket konto pengarna sitter. Jag kan också ta ut pengar på banken i Grekland från mitt svenska konto om jag vill. Bara att knalla in på banken. Din frågeställning ser ju ut som om bankerna skulle göra skillnad på "vems" pengarna är, dessutom är det inte kontantbrist i bankomaten som eventuellt blir det stora problemet, det blir i så fall kontantbrist oavsett bankkontouttag eller bankomatuttag.

Kan tyvärr inte förklara tydligare än så här.
Gammal 2012-06-17, 15:28
AndersK AndersK är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Forex

Nyss hemkommen från ett antal öar och kan nara konstatera att det inte är några problem att ta ut kontanter ur bankomater.
Forex påpekade/rekommenderade (ja - vad ni vill) att man bör växla in belopp som täcker hela resans löpande kostnader. Avstod detta och "tjänade" därmed ca. 0.50 skr per euro. Förefaller lite, men vad anledning har vi att skänka detta belopp till Forex? Tidigare tillit till Forex har fått en rejäl naggning i kanten!
Tydligen utgår Forex från resenärers erfarenheter när de de lämnar sin information. Min erfarenhet ska förmedlas!
Anders
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:02.