Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-15, 15:13
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av bob-kåre Visa inlägg
Min bil går i 240 därför kör jag så fort. Bara för att det går att fälla betyder väl inte att man måste? Jag tycker att man först och främst skall visa hänsyn till sina medresenärer. Inte är det väl så svårt att vrida på huvudet och fråga om det går bra att fälla ryggstödet? Som Arne skrev så skulle den som sitter framför mig inte lyckas fälla sitt ryggstöd då mina ben sitter inborrade i sättet.
Men då kan ju jag tycka att det är lika hänsynslöst att du sitter med dina långa ben bakom mig så jag inte KAN fälla sätet... Då borde du kanske köpa en plats med större benutrymme för att visa hänsyn till andra passagerare som betalt dyrt för att kunna fälla sitt säte Jag hade en sådan lång människa bakom mig från Rhodos för en månad sedan och då var jag irriterad... Vi hade då av olika anledningar betalat för att sitta längst fram med bra komfort
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 15:19
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Gud vad jag ska ha roligt nästa resa...fälla upp, fälla ner, fälla upp, fälla ner...

// Malin - semestersabotören
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 23:45
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Gud vad jag ska ha roligt nästa resa...fälla upp, fälla ner, fälla upp, fälla ner...

//maji
Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 10:50
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:

Vi bara måste starta ett nytt sen när alla kommer hem från sin efterlängtande sommarsemester . Vi gör gör ett slutcitat över hur många som kunde fälla sätet med betalning eller inte. De hade varit så roligt att läsa.
Birgitta som vill resa nu !!
Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 11:15
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Det är väl bara raden längst bak i planet och raden framför nödutgången som har icke fällbara?
Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 12:14
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Själv har jag aldrig betalat extra för att "vara garanterad att få sitta tillsammans med mitt sällskap" och vi har ALLTID fått sitta tillsammans. Nu senast när jag skulle hem från Karpathos hade Skrikis och jag bokat våra resor separat, men ville ändå gärna sitta tillsammans på hemvägen. Vid incheckningen bad de oss stiga åt sidan och vänta på "standby" tills de andra passagerarna hade checkat in. Vi satte oss och fikade litet tills George (samma George som erbjöd oss rabatt på överviktspriset året innan ) kom och bad oss komma och checka in. De enda platser intill varandra de hade att erbjuda oss var i deras "Comfort zone", men det skulle de inte ta något extra för... så vi var mer än nöjda.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 15:22
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Citat:
Men då kan ju jag tycka att det är lika hänsynslöst att du sitter med dina långa ben bakom mig så jag inte KAN fälla sätet... Då borde du kanske köpa en plats med större benutrymme för att visa hänsyn till andra passagerare som betalt dyrt för att kunna fälla sitt säte
Jag beställer alltid plats med extra benutrymme av den anledningen, men nån gång har flygbolagen lyckats krångla till det. Men av hänsyn till andra ska jag förkorta benen om det händer igen. Och om jag ser någon kort människa som inte når upp till väskan skall jag av hänsyn lyfta upp denna och hjälpa den.
Svara med citat
Gammal 2012-06-16, 00:01
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Citat:
Ursprungligen postat av bob-kåre Visa inlägg
Jag beställer alltid plats med extra benutrymme av den anledningen, men nån gång har flygbolagen lyckats krångla till det. Men av hänsyn till andra ska jag förkorta benen om det händer igen. Och om jag ser någon kort människa som inte når upp till väskan skall jag av hänsyn lyfta upp denna och hjälpa den.

Rolig diskussion det här!
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 15:23
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
.. Vi hade då av olika anledningar betalat för att sitta längst fram med bra komfort
Äh, ni ville väl bara vara först av
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 15:48
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Citat:
Men då kan ju jag tycka att det är lika hänsynslöst att du sitter med dina långa ben bakom mig så jag inte KAN fälla sätet...
Og fortsatt lurer noen på hvordan krig kan oppstå?
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 16:10
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg

- og siden Tråden heter "sittplats" føler jeg at jeg kan forsvare en liten avsporing, jeg har en fersk erfaring som "sjokkerte" meg litt, eller rettere sagt jeg måtte "dra på smilebåndet" over at det gikk an.....

Kanskje man skulle betale for spesielle plasser i transferbussen og

De som har vært i Pythagorion vet h v o r lang tid det tar fra hotellene i sentrum til flyplassen, 10 minutter, max.
(jeg kjøpte transfer fordi jeg reiste uspes og ikke visst hvor på øya jeg kom til å bo, om noen lurer på det )

I alle fall da jeg gikk inn i transferbussen satte jeg meg på første ledige sete, bak, eller rettere sagt jeg f o r s ø k t e å sette meg bak, et middelaldrende svensk par
- men før jeg fikk baken ned på setet, r o p t e fruen foran
"der skal våra venner sitta" - helt greit for meg...,det var flere plasser, men går det an
Der hadde de altså bodd på samme hotell en uke, så skulle det være et problem om de ikke satt "samlet" de 5 km til flyplassen!

En bagatell, men jeg synes det sier veldig mye
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 17:11
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Så sant, så sant!
Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 22:38
Ewakis avatar
Ewaki Ewaki är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Citat:
Men då kan ju jag tycka att det är lika hänsynslöst att du sitter med dina långa ben bakom mig så jag inte KAN fälla sätet... Då borde du kanske köpa en plats med större benutrymme för att visa hänsyn till andra passagerare som betalt dyrt för att kunna fälla sitt säte Jag hade en sådan lång människa bakom mig från Rhodos för en månad sedan och då var jag irriterad... Vi hade då av olika anledningar betalat för att sitta längst fram med bra komfort

Det finns ju ,som alla vet ett, begränat antal platser med extra utrymme för benen...räcker inte till alla och nog borde väl vi tillsammans göra vårt bästa för att alla skall komma iväg och hem utan blåmärken på knäna, blodproppar eller kanske en smocka från någon som blir irriterad p.g.a. att den in absurdum håller "på sitt"? Min man är inte bara lång han är bredaxlad oxå och tar tyvärr plats ut åt sidorna med. Jag försöker krypa ihop så gott det går åt ett håll och på så sätt skapa plats men har han en person bredvid sig på andra sidan får den tyvärr lite sämre komfort. Hur skall alla de som inte passar in i mallen göra? Sluta resa? Chartra ett eget plan? Eller så finns ju möjligheten att visa hänsyn, hjälpas åt och inte bara tänka på sig själv? Eller?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:14.