Tusen tack för alla kloka råd och tankar! Masse, du slår huvudet på spiken med det där med att vi är många som både vill äta kakan och ha den kvar och att det faktiskt är ganska omöjligt..

. Med mig som gravid (och därmed allt tröttare och tyngre) så försöker vi hitta en bra balans mellan genuina upplevelser och bekvämlighet på denna semester, då vi tidigare oftast gett avkall på det sistnämnda. Jag har inte heller någon klockren definition av vad som är "genuint" och jag förstår att det är hett debatterat ämne på det här forumet. Rom, ett av mina favoritresemål i världen, har ju MASSIVT med turister och alla tänkbara tillhörande turistfällor men är ändå ett av de mest genuina ställena som finns .., så graden av turism och genuinitet går inte alltid ihop i mitt tycke.
Vilma, vi var definitivt inne på Skopelos också, verkar superfint, men vi hade svårt att hitta avgångar som passade vår avreseort och schema denna gång. Det får kanske bli nästa resa!
Vi kör på Karpathos nu och kommer att satsa på mycket utflykter och givetvis utrustar vi oss med Kalimeras e-guide och ett öppet sinne

Jag känner mig redan smått förälskad i de vackra vyerna och det dramatiska landskapet..