Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-25, 18:20
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Cash eller kort

Och sen finns det de som tycker att Grekland/Greker gör allt för att rätta till sin ekonomi...? Att betala skatt är väl en bra början kanske När jag för en vecka sedan skulle köpa kaffe och en dricka på Rhodos flygplats så fick jag inte betala med kort... När vi hyrde bil hade biluthyraren ingen kortläsare utan lade kortet under karbonpappret och körde fram och tillbaka med en penna... Herregud (men då fick vi ju betala med kortet iaf )

//Malin
Svara med citat
Gammal 2012-05-26, 00:10
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Cash eller kort

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
När vi hyrde bil hade biluthyraren ingen kortläsare utan lade kortet under karbonpappret och körde fram och tillbaka med en penna... Herregud (men då fick vi ju betala med kortet iaf )

//Malin
Så gjorde vi ofta då jag jobbade på biluthyrning här i Sverige också men det är ju några år sedan. Resultat blir ju precis detsamma och man behöver inte ha kreditkortsmangeln med sej då man ska hyra ut bil, ibland behövde man ha flera manglar också då det var leverans på flera ställen samtidigt.
Numera har vi ju i Sverige kommit så långt så att ingen har råd att lösa in manuella kreditkortsslippar så jag antar att man löst det på annat sätt här nu men i Grekland är ju manuella slippar fortfarande relativt vanliga.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:47.