![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hei.
Ja, Telchinia er et hyggelig hotell. Det er imidlertid ganske stort, men det merker man liksom ikke. Vi bodde i den gamle bygningen med utsikt ned til bassenget og tavernaen. På tavernaen er det OK mat, og det var av og til "dagens" som var billig og ble servert raskt. Ellers ligger jo Flamingo rett ved siden av, og mange skryter av maten der. I butikken på nabohotellet Golden Dream har de dansk rugbrød som var kjempegodt. Det ble til at vi tok bussen til Chania på kvelden. På dagtid er området kjempefint, med flere strender i nærheten. For mosjonens skyld tar vi av og til strandveien til Kalamaki også. Der ligger det 2-3 restauranter og Bamboo kafe, som vi også har vært mye på. Der virker det å være vesentlig grekere som vanker, men vi er alltid møtt på en hyggelig måte. Vi drar tilbake til området Agii Apostoli/Kalamaki hvert år. I år skal vi bo på Menelaos, som ikke ligger så langt unna Telchinia. God tur. Vennlig hilsen Pelagia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vill ni ta en Ouzo med små mezedes rekommenderar jag Bamboo, en bit upp mot Platanias efter huvudvägen. Tar ni vänster i korsningen i Kalamaki så kan ni ta er upp till Galatas och Begaza som ska vara riktigt duktiga på mat. Vill ni äta inne i Chania så har jag skrivit en lista på, i mitt kräsna tycke, en hel hög med härliga tavernor och mezedopoleio. Främst på den listan står nu Oneirodromio inne vid minaretet helt nära "Saluhallen" och Lädergatan, där jag åt så sent som igår. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla tips!
![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bamboo? Är det den där färgglada kåken på höger sida om huvudvägen om man knallar från Agii Apostoli in mot Chania?
Åker ner för tredje gången om 10 dagar, och resfebern håller på att infinna sig. Spontanbokade igår kväll, och det spelar ingen roll att det är nyval samma helg vi kommer ner, skulle inte spela nån roll ifall bankomater slutar fungera heller - vi ska ner till Chania igen!.. Det bara är så. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Bamboo ligger om du går mot Platanias-hållet, i Kalamaki, ligger på höger sida precis vid vattnet och har ett stort halmtak. // Malin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|