Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-28, 16:35
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: Tips om Ag. Apostoli?

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
På vilket hotell ska ni bo? Resebolagen skriver ortsnamnen ganska godtyckligt nu verkar det som.

//Kikh
Vi ska bo på Telchinia. Det verkar litet och lugnt, nära flera stränder och med en populär taverna enligt beskrivningen.

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 17:53
pelagia pelagia är uppkopplad nu

Reg.datum: dec 2009

Hei.

Ja, Telchinia er et hyggelig hotell. Det er imidlertid ganske stort, men det merker man liksom ikke. Vi bodde i den gamle bygningen med utsikt ned til bassenget og tavernaen. På tavernaen er det OK mat, og det var av og til "dagens" som var billig og ble servert raskt.
Ellers ligger jo Flamingo rett ved siden av, og mange skryter av maten der.
I butikken på nabohotellet Golden Dream har de dansk rugbrød som var kjempegodt.
Det ble til at vi tok bussen til Chania på kvelden.
På dagtid er området kjempefint, med flere strender i nærheten.
For mosjonens skyld tar vi av og til strandveien til Kalamaki også. Der ligger det 2-3 restauranter og Bamboo kafe, som vi også har vært mye på.
Der virker det å være vesentlig grekere som vanker, men vi er alltid møtt på en hyggelig måte.
Vi drar tilbake til området Agii Apostoli/Kalamaki hvert år. I år skal vi bo på Menelaos, som ikke ligger så langt unna Telchinia.

God tur.
Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 21:45
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Vi ska bo på Telchinia. Det verkar litet och lugnt, nära flera stränder och med en populär taverna enligt beskrivningen.

Katitzi
Ni bor helt nära hotell Flamingos som ska ha en riktigt fin restaurang, och på kort gångavstånd har ni Andreas och omnämnda Pergola. Jag har tyvärr inte ätit på något av ställena, men jag litar på Wardakis omdöme när det gäller Andreas
Vill ni ta en Ouzo med små mezedes rekommenderar jag Bamboo, en bit upp mot Platanias efter huvudvägen. Tar ni vänster i korsningen i Kalamaki så kan ni ta er upp till Galatas och Begaza som ska vara riktigt duktiga på mat.
Vill ni äta inne i Chania så har jag skrivit en lista på, i mitt kräsna tycke, en hel hög med härliga tavernor och mezedopoleio. Främst på den listan står nu Oneirodromio inne vid minaretet helt nära "Saluhallen" och Lädergatan, där jag åt så sent som igår.

//Kikh
Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 14:17
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Tack för alla tips!

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 07:04
Traveller Traveller är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Bamboo? Är det den där färgglada kåken på höger sida om huvudvägen om man knallar från Agii Apostoli in mot Chania?

Åker ner för tredje gången om 10 dagar, och resfebern håller på att infinna sig. Spontanbokade igår kväll, och det spelar ingen roll att det är nyval samma helg vi kommer ner, skulle inte spela nån roll ifall bankomater slutar fungera heller - vi ska ner till Chania igen!.. Det bara är så.
Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 08:55
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Traveller Visa inlägg
Bamboo? Är det den där färgglada kåken på höger sida om huvudvägen om man knallar från Agii Apostoli in mot Chania?

.
Nej,nej det är Jumbo du menar väl..? Det är en jättestor leksaksaffär
Bamboo ligger om du går mot Platanias-hållet, i Kalamaki, ligger på höger sida precis vid vattnet och har ett stort halmtak.

// Malin
Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 17:12
Traveller Traveller är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Nej,nej det är Jumbo du menar väl..? Det är en jättestor leksaksaffär
Bamboo ligger om du går mot Platanias-hållet, i Kalamaki, ligger på höger sida precis vid vattnet och har ett stort halmtak.

// Malin
Haha, okey.. då vet jag..
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:27.