![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja, tydligen har Airtours Thassos igen, men inte från Landvetter som vi reste och vill resa från nu också, utan bara från Arlanda, synd! Det var bara litet för många getingar på Thassos när vi reste, annars en mycket trevlig ö, lagom på många sätt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej !
Det är inte bara getingar på Thassos utan även mygg. Vi höll nästan på att få hela semestern förstörd av myggen för ett antal år sen ![]() På Kefalonia så har jag aldrig haft problem med bankkortsbetalning. Iofs så brukar jag ta ut pengar för några dagar i taget, i någon av alla bankomater i Argostoli (eller den i Lassi). Att välja Lourdas eller Lassi beror på vad ni önskar. I Lourdas är det lugna gatan. På stranden är det lite blandat med sten o sand. I Lassi är det lite mer att välja på vad gäller matställen osv. Flera fina sandstränder finns desutom i byn. Sen har man Argostoli på gångavstånd. God tur! Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har inte heller upplevt några problem att betala med kort på Kefalonia.
Här kommer mina hotelltips för ön: Lassi Silo Apartments - enkla men fräscha lägenheter nära stranden. Assos ROI apartments - ett så galet mysigt hotell att man nästan blir tokig :-) Fiskardo Faros Suites - Mysigt litet hotell med mycket trevlig pool. Gångavstånd till alla restauranger i hamnen. |
![]() |
|
|