![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Elisabeth samt alla som svarat .Tack!
Perfekt fakta samt svar på ormrikt i Parga ![]() Skulle vi stöta på en orm fast dem är läskiga så kanske man tar en bild på långt avstånd samt lägger in här. Fast på väldigt långt avstånd hihi ! Men då slänger jag över fotoaparaten till vår son då ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Det där med att ormarna ringlar iväg har man ju hört i alla år, efter förra årets promenad i skogen tror jag inte på det längre
![]() ![]() Folk i min omgivning funderade på hur det öht var möjligt att jag, den mest ormrädda på denna jord "lyckades" bli ormbiten. Själva bettet kändes som getingstick på getingstick under ca en halv minut, värre var det inte ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Olika ormarter flyr olika snabbt. Här i norden är t.ex. snokarna väldigt skygga och de slinker ofta iväg före man hinner se dom. Huggormarna är däremot inte lika skygga och slinker iväg först när man är tämligen nära (ett par decimeter). Jag antar att samma gäller för de grekiska ormarna.
Ormar är i regel intresserade av två saker 1) mat och 2) något ställe att gömma sig. Undvik alltså platser som erbjuder något - eller bägge - av dessa :-) |
|
||||
|
||||
![]()
Måste bara inflika med några ord om ormar och Parga, jag var där 2008 och bodde precis intill olivlunden som man går igenom för att komma till Lichnos stranden och trots dagliga promenader i olivlunden träffade jag aldrig på en enda liten orm... vilken tur för jag är livrädd för de små kräken hihi
![]() |
![]() |
|
|