![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack båda!
Chania låter ju onekligen lockande men då vi åker i juli låter det ju som att vi borde boka i förväg. Skall noga kolla upp era tips och råd ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett vanligt år hade det säkert varit smart att boka i förväg, men detta år är inte normalt tyvärr. Ingen hur många turister som reser till Grekland i och med krisen, kanske finns det hur många tomma rum som helst.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, nog förefaller det vara en smula underlig situation i Grekland och på Kreta detta år. Vi hittade ju som bekant en tvåveckorsresa till Kreta den 14 - 28 April i år.
Vid kontakt med Booking.Com framgick att vi den 14 April kunde få ett dubbelrum inkl frukost en natt för halva listpriset jämfört med Omalos hemsidas pristabell! För kännedom är Omalos Hotel beläget just nästgårds Bussterminalen. Vi ska ju fara vidare till Haris Studios i Paleochora morgonen den 15 April. Något har hänt detta år, det är helt klart. Arne Senast redigerad av Arne den 2012-03-15 klockan 19:40. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker inom kort till den underbara ön Kreta.
Gjorde nyligen en bokning för våra sista två dagar i mitten av april,i Stavros skall vi njuta av slutet. Väldigt nerprisat på ett fint ställe. Hoppas och tror att vi skandinaver är värdiga i vår tid och vid vår vistelse på Kreta. Paul |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi jobbar inom turistnäringen och möter en och annan turist. Det finns en del gemensamma nämnare hos våra gäster, mest positiva,
men ibland tråkiga arroganta sådana. Gästens attityd påverkar alla som är inblandade i verksamheten. Jag menar egentligen bara att vi skall vara hyggliga gäster som är så generösa vi kan i denna tid, då de yttre omständigheterna är svåra. De gånger jag varit på Kreta kan jag nog tycka att skandinaver är mycket, mycket uppskattade. Paul |
|
|||
|
|||
![]()
Jag ligger i startgropen för att stödköpa en extraresa i april.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Vi åker till Kreta om tre veckor. Jag fick ett skamligt lågt pris då jag förbokade. Det är nästan som man skäms över det låga priset. Då får man banne mig se till att vara juste och äta ute, åka taxi och allmänt stödja turistnäringen. Att som svensk komma, vi som ändå har det väldigt bra i jämförelse, och bemöta människor med värdighet och ödmjukhet är ett måste. Åse som kanske bara kan åka en gång i år. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|