![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det är jag som har hittat på det namnet. Det är sträckan från Nea Chora, där man går över ån, fram till hippiesrucklet. Där är stranden ursprunglig och oexploaterad. Där växer också vilda växter ganska obehindrat. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja ha....Tänkte att det kanske var en strand som fått namnet av något annat skäl, som t ex att där finns inga solstolar eller tavernor som man kan slänga ut onödiga pengar på
![]() Jag läste i går i reseguiden.se om alla stränder mellan Chania och Platanias och tänkte att nästa gång vi ska till Kreta så ska vi bo en del av tiden i Nea Makri eller Ag.Apostoli om det inte blir i själva Chania. Det beror lite på vilken tid på året vi åker. Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi vill aldrig bo direkt på stranden, bara i mysiga genuina omrråden
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja tänk så olika vi är. Jag älskar att sitta vid havet, promenera efter stranden eller läsa en god bok under ett skuggande träd. Se solnedgången färga havet röd är helt underbart. Kanske finns det vackert strandgräs och klippformationer som ramar in stranden.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag menade att tillbringa "solbadartid" på stranden
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Kul läsning. Hos oss var det för dåligt väder, man drog sig för att åka till stan.
.Bilden på de rödklädda prästerna undrar jag lite över- jag tror det är en drift med den romerskkatolska kyrkan och deras rykte om olämpliga förhållanden. Grekiskortodoxa kyrkan skulle absolut inte låta sig drivas med på ett karnevalståg. - Men däremot dansar prästerna med i de traditionella ringdanserna på en särskild fest varje år. |
|
|