![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
På nåt sätt också heder åt Danne o Vickan som valde ett namn som INTE är knutet till den mossiga monarkin. Det ger hopp om framtiden! /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och vi andra som inte håller med om dina åsikter, vi ska per automatik anses som icke förnuftiga? Hört talas om ordet ödmjukhet någon gång ? / Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Lucky ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Och i denna fråga tillhör jag "republikanerna". Alltså jag bejakar demokratin.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Väntar med spänning på prinsesschipsen, kul med chipskopplingen tycker jag, Estrella betyder ju stjärna- på spanska tror jag det är.
|
|
||||
|
||||
![]()
Om så blir, skulle tro att hon vill bli kallad Ewa
|
|
|||
|
|||
![]()
DET skulle jag gilla!! Ha Ha
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas på Ewa
Ett fint namn som betyder något. Min mammas namn var Eva. Estélle vad har det för historik eller innehåll? Olle |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Estelle är namnet på Greve Folke Bernadotte´s mamma och själva namnet Estelle är som många media redan nämnt, franskt från början. En artikel i en av våra största "kvällstidningar" förtäljer även att hela kungafamiljen tyckt om namnet under många år. / Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var väl Fole Bernadottes fru??? Folke Bernadotte betydde mycket för nuv. kungen då han ju var faderlös. under uppväxten. Jag tycker Estelle är ett jättefint namn och det är underbart att V och D fått bestämma själva vad barnet ska heta, för de får ju inte bestämma så mycket annars...
Estelle är väl en form av Stella och betyder stjärna. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Av respekt for vårt svenske broderfolk så lar jeg være å kommentere valg av navn, og sier kun:
GRATTIS! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag stal lite text ur artikeln jag hänvisade till gällande varifrån namnet Estelle ska ha sitt ursprung inom kungafamiljen. Jag förstod inte själv om det var en "fru eller mamma" som avsågs förrän jag såg texten jag kopierat in nedan.
/ Hasse ![]() ”Är väldigt hedrande” Sveriges tronarvinge ska heta Estelle. Samma som Folke Bernadottes fru. Det är väldigt hedrande, säger Estelle Bernadottes son Folke, 81. Vid 12-tiden i går blev det känt att Sveriges nyaste prinsessa ska heta Estelle. Den enda i familjen Bernadotte som hetat så är Folke Bernadottes fru, född 1904. Folkes och Estelles son, med samma namn som sin pappa, bor i Uppsala. Han gläds över kronprinsessans val av namn. |
|
||||
|
||||
![]()
Stjärna, just det. Estelle är ett jättefint namn, tycker jag som råkar ha en dotter som heter Stella!
![]() ![]() / Anne |
![]() |
|
|