![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Det är som vi ser JÄTTEMÅNGA som faktiskt älskar att åka till västra Kreta och Rhodos dit resor går från även småorter, men många väljer också att därifrån sedan resa på egen hand. Sen håller säkert inte min analys ändå, men dit man VILL åka i Grekland KAN man åka, svårare är det inte och så länge planen är fulla och efterfrågan STOR så fortsätter resorna att gå och kapaciteten ökar. Om vi resenärer tröttnade på resebolagens utbud och själva fixade resorna till små öar så anpassar sig resebolagen. Nu finns ju t ex Milos....men nu "förfasar" sig en del istället och är rädda att ön "massturistifieras". Självklart vill resebolagen ha lönsamhet, men det är VI som reser som har rätt stort inflytande ändå genom att välja bort det som inte passar. Lissi - som inte gett sig ut för att vara djupodlande. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade inte tänkt åka till Lesbos i år så det är ingen personlig besvikelse utan mer en reflektion. Om det blir en Greklandsresa för mig vilket det troligen inte blir så går den förhoppningsvis till Sifnos, Fourni, Amorgos eller Folegandros.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Visst kommer det turister till Grekland i år...jag är en av dem!
![]() ![]() De djuplodande analyserna hoppar jag också över..... ![]() Carola som älskar Kreta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att du har rätt Lissie.Om ön är populär så finns resebolagen där
vi åkte för ett par år sen till Lesvos på en rearesa fast det var i augusti. Hotellet var knappt halvfullt stränderna var det ingen trängsel på, restauranger likaså vi bodde i Petra var även till Molivos där var det likadant vi undrade varför?ja helt enkelt lockar inte Lesbos fast vi tyckte om ön.Ska nu i maj till massturistande Rodos men jag älskar ön,men det gör jag med många öar. ![]() ![]() |
![]() |
|
|