![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Inser att jag borde vara inne på forumet oftare, såg denna tråd nu, lite för sent vad det verkar. Jag var på Karpathos i somras med syster, svåger och systerdotter och vi bode på Meltemi. Nu menar jag itne att skrämma bort dig eller så men jag skulle aldrig boka där igen, speciellt inte om jag reste på charter. Först hade vi en lägenhet på nedervåningen mot gatan, men det var en stooor palm framför, därför tyckte jag inte ljudet var väldigt illa faktiskt (förutom att det blåste småspik så palmen lät en del ![]() Efter 3-4 dagar när vi kom hem var det dock en sjöööö i sovrummet, ett rör hade sprungit läck i lägenheten ovanför och det verkade på sant grekiskt manér inte vara några problem "They have finished shower on top now". Dagen efter fick vi dock byta rum, till ett som låg mot den lilla grusvägen. Bättre utsikt, men bara en balkong. I fortsättningen hade vi inga problem med själva boendet som sådant. Däremot fick vi för få lakan efter byte och när vi påtalade det (genom att "störa" värdparet inne på deras restaurant) så fick vi beskedet att gå ner i källaren och leta själva. Det står i broschyrer och liknande att det är receptionstider de och de tiderna. Det hölls aldrig. Jag såg värdinnan en gång tror jag och det var när hon tog emot nya gäster. I övrigt så verkade värdparet 100 ggr mer intresserade av att ta hand om sin restaurant än sitt hotell. Sista problemet var poolen. Att den är liten må vara hänt men den var så skiiiitig så det gick inte att bada i den med gott samvete. Som tur är finns en fin poolanläggning vid hotellet snett mitt emot, minns inte vad det hette dock. Jag har bott betydligt bättre när jag båtluffat än på denna charter. Skulle inte rekommendera Meltemi utan snarare att använda ångerveckan och byta hotell. Karpathos som sådant var dock en jättefin ö! ![]() |
|
|