![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag tänkt igen...
![]() Då betyder alltså detta att om jag ska lämna ut mitt mobilnummer till någon i Grekland, när jag är i Grekland, så måste jag börja med +46? Karin just in case... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Domaren säger at svaret er JA |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Karin man kan aldrig vara FÖR exakt... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sedan då det gäller att uppge telefonnummret så att det börjar med +46 så kan det ju vara bra att förklara att de ska ha utlandsprefix i stället för + om de använder en vanlig telefon. Vanliga telefoner har ju nämligen inget plustecken. Plustecknet är alltid en symbol för utrikesprefix och tolkas som det av telefonnätet. I Sverige har vi ju alltid 00 som utlandsprefix men i många länder skiljer det beroende på vilken opratör man har, dock tror jag att det alltid ska fungera med 00. I t.ex. Finland kör man med 990 med en operatör medan en annan använder 999. Jag vet inte vad Grekland använder i vanliga fall. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Karin som säkert får ännu fler svar inom kort... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ex 073-123456 blir med detta +4673123456. Solklart eller? Göran |
|
||||
|
||||
![]()
Lägg aldrig in ett nummer i mobilens adressbok utan landsnummer - så behöver du inte fundera mer.
Jag trodde inte att det fanns nån som INTE gjorde så ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förutom barnens då. De är nämligen de enda jag är intresserad av att ringa till när jag är utomlands ![]() Sist skickade jag visserligen några sms, men det kommer jag inte att göra igen. Sån e jag ![]() |
![]() |
|
|