![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Vi upplever det så här:
- Vi har betalat mellan 1 och 250 kronor per person. Finns inget annat flygbolag som kommer i närheten av det. - När vi köpt prioriterad ombordstigning, har det fungerat utan problem. Vi släpptes på 10 minuter före de andra och hittade alltså platserna vi ville ha. Och det är ju så det ska funka, eller hur? - Att stolsryggarna inte går att fälla är inget problem på kortare resor. Dessutom är det gott om plats för benen. - Att det inte finns stolsfickor ser jag inte som en anledning att inte välja Ryanair. - Ryanir kommer mycket riktigt nästan alltid i tid. -Jag klarar mig några timmar utan mat och dryck. - Tycker inte kabinpersonalen var måna om sitt utseende, men de vill gärna kränga lotter mm. Bara att strunta i det. - Att Lidl har sponsrat har jag inte hört förut. Något problem med det skulle jag inte ha i så fall. - Att man måste checka ut bagaget om man fortsätter med annat plan stämmer. Men det spelar ingen roll om man bara har handbagage (max 10 kg) eller om man bara flyger utan byte. Vår slutsats: - Det finns anledningar till att det är ett lågprisbolag, men vill man åka billigt och punktligt mellan två orter och klarar sig med 10 kg handbagage, kan man gott välja Ryanair. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
De skulle fly Haugesund - London med Ryanair. Da flyet ble innstilt ble de tilbudt å reise via Alicante - en omvei på 400 mil! Flyklagenemda sier de har rett på kompensasjon, Ryanair nekter å betale.
http://reise.aftenbladet.no/reise/article4268930.ece |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jo med detta är väl det som är RyanAir i ett nötskal. Funkar det så blir det oftast jättebilligt, men blir flyg inställt så står man där utan några egentliga rättigheter. MEN DETTA VET MAN OM REDAN NÄR MAN BOKAR SÅ DET ÄR EN KALKYLERAD RISK!
Det är som med allt annat ett val man gör och jag t ex vill inte ha denna osäkerhet så jag väljer dyrare resor som hittills alltid tagit mig dit jag velat när jag velat ![]() Lissi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Enig med deg, jeg betaler også mer for å føle meg sikker på at jeg kommer fram der og når jeg vil. Senest i vår var en Lufthansaflygning med mellomlanding Frankfurt såpass forsinket at jeg ikke rakk flyet videre til Stavanger. De hadde booket meg automatisk om på deres neste flygning til Stavanger, noe som betydde at jeg måtte vente over fem timer i Frankfurt. Da jeg klaget, booket de meg uten ekstrakostnader eller sure miner om på en SAS-flight som gikk om 45 minutter.
Tilbake til trådens tema ![]() Skremmende at Ryan Air ikke retter seg etter Flyklagenemnda... |
![]() |
|
|