![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nordeuropa är inte ute för att hjälpa Grekland.[/QUOTE] Det var inte det som learo frågade.... Lissi - som gärna läser DIN syn på hur Greklands kris kan lösas, eftersom alla andras syn enligt Dig verkar vara fel ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Förlåt laero att jag skrev Ditt nick fel...för sent att editera.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Just nu är det FiliposPetsalnikos som blir premiärminister. Han har varit riksdagens talman sen förra valet och är en bister herre, det man ser av honom.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Det finns även mycket som händer här på Kreta som följd av "krisen". Vi som bor här och är mycket ute i naturen ser på MÅNGA ställen att grekerna börjat odla även små åkerlappar. Man hackar upp mark som legat i årtionden helt obrukade. Man planterar mer nya olivträd för framtiden kanske med bidrag men det har alla bönder i olika omfattning i EU. Han på bilden sa att vi alla måste planera för en tuff framtid nu när peningträdet EU ej delar ut mera. Här skall jag odla mina grönsaker nu och det är flera i byn som kommer att göra iordning sina trädgårdar. Givetvis är detta något som stadsbor ej kan göra men då sa mannen att han kanske tom. kan sända grönsaker till sina släktingar i Athen nästa år. Det finns även denna sida av Kreta/Grekland som kommer i bakgrunden. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Tja, nu har de avbrutit förhandlingarna, storpolitikerna åker hem för att sova men grälet fortsätter mella småpolitikerna och journalisterna...klockan tio i morgon fortsätter farsen eller dramat...
|
|
|||
|
|||
![]()
Om Grekland vänder Tyskland, Frankrike och övriga EU ryggen: vad händer då? Erbjudandet är skuldavskrivning och nya lån, vilket villkoras med budgetförstärkningar.
Klarar sig Grekland på egen hand? Nope... Eller är det någon som tror det? |
|
|||
|
|||
![]()
De har klart seg på egen hånd før, men da som et av de aller fattigste landene i Europa, og det er nok et mulig utfall denne gangen (også)?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Själv ger jag nog upp i denna fråga, det verkar inte gå att få ett vettigt svar. Lars |
![]() |
|
|