Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-11-09, 06:28
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Också ett sätt att se krisen

Jag har också känt det som så att man väldigt gärna vill "dela in folk" i två läger. Den ena är helt FÖR Grekland och vill ej kritisera något och den andra gruppen är MOT Grekland och de är självklart i så fall "svikare som lämnar sitt älskade land".

Och att det tolkas åt olika håll, bevis på att man är en svikare är att man inte vill boka en resa nästa sommar tex.

Och bara för att man inte deltar i debatterna (för att man kanske inte orkar, inte har tid etc) så är man också automatiskt en svikare? Lite dum? "Charter-Svensson"?

Jag blir bara trött av "tjafset" och får avsmak, vill inte engagera mig i det. Vad har man för skyldighet att redovisa vad man känner i sitt hjärta och vad man tycker?

Det man känner och tycker är väl aldrig bara svart eller vitt, det är svårt att redovisa i ett forum så att det blir en fullständig bild, och det är svårt att "attackera" påståenden. Jag har inte den kunskapen och erfarenheten att jag kan göra en fullständig analys på Greklands kris och dessutom veta vad som skall göras för att det blir bra i framtiden! (Och kunde jag detta så hade jag nog ett annat jobb än det jag har idag!)

Bara för att man inte orkar redovisa sida så är man inte blasé, dum, svikare, utan jag tror att vi är många som är bekymrade och sorgsna! Och vi tänker och vi väger för och emot...

Krisen i Grekland är inte en enkel diskussion om rätt sorts Ouzo där man kan hålla på med handräckning om "för" och "emot".
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:56.