Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-30, 10:08
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Utflyktsmål - Hur Det Blev

Hej Erix!

Jag bor permanent i Rethymno och OJ, vad nyfiken jag blir, jag känner inte alls igen det du säger om kvalitet och priser!!!

När du säger att maten är dubbelt så dyr som i Sverige, vilka affärer har du jämfört mellan och vilka varor har du jämfört med?

Naturligtvis kan det vara en smaksak vad man tycker är kvalitet, men jag tycker inte att det är dålig kvalitet på grönsakerna. Tomaterna är gudomliga, gurkan smakar gurka och de flesta grönsakerna på marknaden är lokalodlade och är av ypperlig kvalitet. Svenska tomater o gurka smakar nada och övriga grönsaker i Sverige måhända SER perfekta ut, men är det så mycket bättre kvalitet på dem?

Fanns det verkligen kalamataoliver på marknaden? Hur som helst är dom lokala oliverna jättegoda, oliver på burk är dyrt och inte alls lika goda. Fetaost i lösvikt går inte att jämföra med Lidls plastförpackade...men smaken är ju så klart som baken. Jag föredrar det lokalproducerade som jag tycker har mycket bra kvalitet, det finns också flera sorters fetaost, så det gäller att hitta just den man tycker bäst om.

Yanna
Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 10:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Just maten ute på tavernorna i Rethymno blev jag mycket imponerad av! Nu gick vi ju ut i sällskap mer er som bor där året om de flesta kvällarna och ni vet ju vilka tavernor som är bra så det var ju en liten "garanti" för bra ställen. Men som jag skrev maten var SUPERGOD och priserna LÅGA jämfört med andra ställen fastän det var mitt i högsäsongen.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 10:28
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Hej Lissi!

Jag tolkade det som att Erix menade maten man köper i supermarket...för "att klara sig själv"..som han uttryckte det..

Yanna
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:08.