Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-11-17, 13:37
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Min favoritö

Vad trevligt att vi är så många som tycker om Rhodos. Det är ju många svenskars favorit, jag har en väninna som har varit där närmare 30 gånger...

Det känns ändå lite som att "komma ut från garderoben" när man blottar sin kärlek till Rhodos, men om man tränar lite på att berömma den ön, kanske går det över?

När man åker till en stor ö, så har man alltid större möjlighet att välja vad man vill uppleva. Det finns något för alla. Första gången på ön tyckte jag att det var mer party än vad det var nu på 2000-talet. Vet någon om det stämmer - har partyfolket flyttat på sig till andra ställen?
Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 13:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Det känns ändå lite som att "komma ut från garderoben" när man blottar sin kärlek till Rhodos, men om man tränar lite på att berömma den ön, kanske går det över?
Då ska jag komma ut ur garderoben och säga att jag tycker att Rhodos Gamla stad är Greklands tredje intressantaste stad, när jag bodde där en vecka för snart två år sedan kunde jag inte se mig mätt. Det är inte för inte som Rhodos Gamla stad finns med på FN:s världsarvslista. Det är en fantastisk stad!
Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 13:48
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Då ska jag komma ut ur garderoben
Välkommen ut!
Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 14:01
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Då ska jag komma ut ur garderoben och säga att jag tycker att Rhodos Gamla stad är Greklands tredje intressantaste stad, när jag bodde där en vecka för snart två år sedan kunde jag inte se mig mätt. Det är inte för inte som Rhodos Gamla stad finns med på FN:s världsarvslista. Det är en fantastisk stad!
Ah - visst är det så, den staden är så charmig, särskilt om man tar sig tid att strosa runt lite (och gå vilse så som vi gjorde). Och den pampiga ringmuren!

Rhodos kallas väl för rosornas stad...

Gita

PS. Välkommen ut!
Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 13:47
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Första gången på ön tyckte jag att det var mer party än vad det var nu på 2000-talet. Vet någon om det stämmer - har partyfolket flyttat på sig till andra ställen?
Jag håller faktiskt med dig om det... Rhodos känns mycket lugnare idag jämfört med när jag först besökte ön 1996.
Och när det gäller fulla ungdomar på planet håller jag inte med alls... de överförfriskade resenärer jag stött på där var från 40 och uppåt men 40 kanske är ungt?
Vi som ofta reser dit vet ju också hur man går för att undvika bargatan - det är inte så svårt att lära sig faktiskt...

Senast redigerad av anoula den 2005-11-17 klockan 13:50.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:54.