![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Og den greske næringslivstoppen George Fidakis er lei udugelighet, korrupsjon og byråkrati, og ber greske politikere pelle seg ut av landet raskest mulig, skriver Dagens Næringsliv.
http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article2243555.ece Kanskje begge har et poeng? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
På Kreta fanns det tidigare i sommar massor av gästarbetare. Dottern till en av mina bekanta jobbade där och ingen på hennes arbetsplats betalade skatt. Tror att turismen har klarat sig bättre på öar med charterturister eftersom fler letat sig till charterns trygghet. Sen verkar ju ryssarna stå för en stor del av ökningen inom turistnäringen. Där finns många nyrika som vill åka till andra länder. Kommande år kommer turismen att bli ändå viktigare för landet men då måste situationen med ständigt återkommande strejker upphöra. Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag sitter och kämpar med att förstå en artikel om vilka restriktioner, nya skattetabeller och annat som ska genomföras . Grekiskan är inte alltid lätt att översätta. När jag lyckats ska den finnas att läsa på min blogg.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Alldeles rätt, men det är ändå en stor mängd oegentligheter kring pensioner och socialbidrag. just därför införde man tvång att anmäla sig (personligen eller med läkarintyg o.s.v) och uppge ett kontonummer till bank. När tiden för denna procedur var ute befanns det finnas en väldig massa obefintliga personer Försäkringskassepersonal på en del stora centrala kontor hade fifflat i stor skala också. Dessa personer har åkt dit nu, fortsättning följer...
|
![]() |
|
|