![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag säger också bestämt: tänker du köpa något, nytt eller gammalt, anlita advokat! Precis som andra skriver är det inte alls solklart att den som vill sälja verkligen äger tomten...eller huset...
En orsak till förvirringen: Många, många emigrerade från Grekland och kom aldrig tillbaka. De kanske var delägare i en gård eller liknande. Lånade ihop pengar till Amerikabiljetten, satte kanske sin arvslott i pant. Inga papper finns nu som kan bevisa vem som egentligen äger vad. En annan orsak är att många arkiv förstördes under krigen, av bränder och liknande. Först i dessa dagar har man börjat rädda såna arkiv och datorisera. Sen håller man på , landsövergripande med en granskning av all egendom, där det visar sig att oerhört många svartbyggen finns. Här finns skatt att inhämta, så det kommer att bli ett angeläget jobb. Sammanfattningsvis, köp med rådgivning av kvalificerat folk, och inte utan kontroller! |
|
|||
|
|||
![]()
Godt mulig og jeg ble litt forbauset, men så ingen grunn til å gjøre noe mere med situasjonen hvor i tillegg til NP også vår advokat var tilstede, utbyggeren samt min kone og jeg. Må vel også innrømme at jeg skjønte lite av hva som foregikk. Vi signerte noen papirer, men ikke vet jeg hva det står der. Vår advokat sa det var greit.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skal være litt mer epresis; han fortalte oss hva som stod der, men siden jeg ikke skjønner gresk så var det hele for meg, ja nettop helt gresk!
Spurte advokaten hva de sa når/hvis de ikke forstod til hvilket han svarte; It's chinese to me! Skjønner du kinesisk? |
|
||||
|
||||
![]()
Forstar inte vare sig grekiska eller kinesiska. Men tillsammans med andra fragetecken ( som det har med kvitto ....) gor att man blir lite forvanad....men jag hoppas att ni vet var ni gor....
Det finns manga som bara drommer om att gora vad ni gor, kan ju inte annat an bara onska lycka till ![]() /Lucky ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu blir jag nyfiken ( igen ), var pa Kreta bygger ni hus ?
/Lucky ![]() Och en sak till: glom inte att fortsatta att skriva om hur det gar med dromhuset..... |
|
|||
|
|||
![]()
Huset bygger vi i utkanten av landsbyen Plaka som ligger rett opp fra Almyrida og med utsikt mot Souda-bukten, de hvite fjellene, Apokoronas Hill og dalførene innover i landet med olivenlunder og annet jordsbruksland.
Tak og vegger er på plass, men ikke dører og vinduer. Basseng er støpt og det jobbes med terassdekket rundt basseng/hus. Varmekabler legges ut i flislim og i løpet av uken så er de i full gang med flislegging inne. Har valgt å montere en ordentlig peis med innsats og glassdører til å lukke, som i Norge. Veden her er oliventrær og sesongen for å bestille ved starter om en måneds tid når de begynner med beskjæringen av oliventrærne. Blitt fortalt at et lass (1 ton) koster 120/140 euro levert på døren. Har aldri fyrt med oliventrær og ingen ide om hvordan denne oppfører seg og hvor effektiv den er - noen som vet? Yanni heter "steinmanne" som lager murer og er en ekte sjørøver med stor sans for dette arbeidet og en ekte yrkesstolthet. Han kommer med forslag og innspill og vi sier bare "ja" og er veldig fornøyde med det vi ser. Han hadde med seg en masse bilder av tidligere jobber han har gjort. Morsomt med sånne folk. Han er også en interessert hagemann så vi kan grave og spørre om det meste - snakker bra engelsk. Han har invitert oss hjem til seg sånn at vi kan se hans steinhus og ting han har gjort, og selvfølgelig få med stiklinger av diverse trær han har. Er det rart at vi koser oss her? |
|
||||
|
||||
![]() Nej det later helt underbart. ![]() /Lucky som inte alls blir avundsjuk ![]() |
![]() |
|
|