Sv: aegean blue vacations
Håller med Ulricaw när det gäller längden på kontraktet. AB försöker hävda att kontraktet bara avser 1 år och enligt då gällande direktiv så ska då inte ångerrätten gälla. Men eftersom kontraktet avser, i vårt fall, 3 veckor och det bara är den 1:a veckan som ska nyttjas inom 1 år så säger det sig självt (även om AB inte begriper det själva) att kontraktet är längre än 1 år då resterande 2 veckor kan nyttjas efter år 1. Konsument Europa har samma uppfattning och förhoppningsvis så kommer AB att förstå detta själva så småningom...man får inte ge upp hoppet :-) Har inte fått någon bekräftelse på att vårt kontrakt är annulerat. Vår första delbetalning skulle vara gjord 12/9, vilken de naturligtvis inte fått, så får se om de hör av sig eller om de ger upp. Fortsättning lär väl följa tills man får bekräftat att kontraktet är hävt även från deras sida. Att kommunicera med AB via telefon verkar meningslöst, utan det bästa är nog att låta Konsument Europa sköta kontakterna om AB inte ger sig... Vi är många som blivit vilseledda i sommar och ju fler som anmäler AB till Konsument Europa desto bättre. Förhoppningsvis är det fler som läser våra kommentarer i detta forum och åtminstonde får en tankeställare innan de skriver på några kontrakt med AB. Det finns kommentarer i fler forum, både positiva och negativa, från både personer som nyttjat AB och för de som inte gjort det. Själv anser jag mig blivit vilseledd då de bl.a uppgett priser på flygstolar som sedan visat sig inte stämmer. Inte heller fick vi tydlig information om att vi inte garanteras den vecka/veckor vi önskar. Vi insåg när vi kom hem att vi bara garanterades 1 vecka under högsäsong (oavsett om man råkar ha semester när det finns något ledigt eller ej). Dessutom ifrågasätter jag starkt företagets försäljningsmetod och med tanke på att de inte vill foga sig efter EU-direktiv ifrågasätter jag också seriositeten i deras verksamhet...
|