Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-07, 19:01
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010
Standard Sv: Vad saknar ni?

Jag saknar allra mest möjligheten att leva ett liv som inte är programmerat från man vaknar tills man åter sluter ögonen. Den enkla okomplicerade rytmen, åtminstone som turist.
Är så ytterst tacksam mot Sverige med all upplevt trygghet och annat, men du milde vad man saknar de "enkla" möjligheterna och känslorna som ger sig in i hjärtat på södra Kreta.
Tacksam för att ha båda möjligheterna.
Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 20:32
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag säger liksom Lissi, jag saknar inget hemma (när jag är i Sverige). Soluppgångar och fullmånar har vi lika fantastiska här. Ljusa nätter och soliga dagar (Norrland). Fast lite mörkt på vintern, men det accepeterar man eftersom man har valt att bo här.

Men, när man har tre dagar kvar till nästa resa till Grekland kommer längtan och suget, Så jag har kommiit fram till att det är inte saknad av något utan längtan

Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 20:25
Faestis Faestis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Så jag har kommiit fram till att det är inte saknad av något utan längtan

Birgitta.[/quote]

Jag håller med dig om de orden Birgitta!
+ Jag kan få en enorm längtan efter att få återuppleva t.ex en speciell maträtt som jag åt på DEN ön - på DEN tavernan och då minns jag att vi hade just DEN utsikten och precis då hände DET vid bordet bredvid ha ha och det var då vi blev serverade av den prat glada servitören som matade fiskar med bröd o.s.v.
Det är väl på det viset vi - de flesta här - håller vårt Grek resande igång och börjar tänka och planera nästa resa så fort hemresedagen närmar sig....

OCH så vi lämnar "ekorrhjulet" och drar i väg så ofta plånbok och semesterdagar tillåter oss............... ha ha

//Faestis

Senast redigerad av Faestis den 2011-09-09 klockan 20:47.
Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 11:11
trocadero trocadero är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Faestis Visa inlägg
Det är väl på det viset vi - de flesta här - håller vårt Grek resande igång och börjar tänka och planera nästa resa så fort hemresedagen närmar sig....

....vi lämnar "ekorrhjulet" och drar i väg så ofta plånbok och semesterdagar tillåter oss

//Faestis

Ja, några här har säkert suttit på samma plan eller befunnit sig i närheten av varandra på kreta utan att veta om det
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:14.