![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag hittade en artlista över Tilos. Några har jag sett, antingen hemma eller på just Tilos. Kommer här: Alpkråka Alpseglare Balkanflugsnappare Berghöna Bivråk Biätare Blek tornseglare Blåkråka Blåmes Blåtrast Bofink Brun kärrhök Buskskvätta Dvärguv Dvärgörn Eksångare Eleonorafalk Fiskgjuse Forsärla Fältpiplärka Gransångare Grå flugsnappare Gråsparv Grönfink Grönsångare Gulhämpling Gulnäbbad lira Gulärla Gåsgam Gök Göktyta Halbandsflugsnappare Havssula Herdesångare Hussvala Härfågel Härmsångare Hökörn Kaspisk trut Klippduva Klippsvala Koltrast Kornsparv Korp Korttålärka Kråka Kungsfiskare Ladusvala Lärkfalk Lövsångare Medelhavslira Medelhavsstenskvätta Mindre strandpipare Minervauggla Olivsångare Ormörn Ortolansparv Pilgrimsfalk Rostgumpsvala Rostsparv Rödhake Rödhuvad törnskata Rödnäbbad trut Rödstjärt Rödstrupig piplärka Rödstrupig sångare Rörsångare Sammetshätta Silkeshäger Skogssnäppa Skrattmås Smyrnakungsfiskare Sommargylling Spansk sparv Sparvhök Steglits Stenskvätta Storskarv Svart rödstjärt Svarthakad buskskvätta Svarthätta Svartvit flugsnappare Sydnäktergal Sånglärka Sädesärla Sävsångare Taltrast Tofslärka Toppskarv Tornfalk Tornseglare Tornuggla Trädnäktergal Trädpiplärka Turkduva Turturduva Törnskata Törnsångare Ängshök Ängspiplärka Ärtsångare Örnvråk Det roliga är att det var på Tilos jag (och Camilla) började bli intresserad av fåglar. När vi återvänder gör vi det med varsin kikare. Roligt att du ska till Sifnos. Jag skulle bli väldigt glad om du berättar om resan (fåglarna) när du kommer hem. Tilos är min favoritö nummer två, Sifnos är nummer tre. Fåglar eller ej. ![]() |
|
|