![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej, Jag ska till Kreta nu och Jag undrar om det finns något man bör undvika när det gäller mat? Förr sa man alltid att man skulle undvika tex glass, is osv. Vad gäller nu? Eller kan man äta allt? Så man inte blir sjuk alltså.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har aldrig hört att man ska undvika någon mat i Grekland. Mina barn har ätit glass där från det de var ganska små utan problem. Däremot har jag själv blivit sjuk vid två tillfällen men det kunde ha hänt var som helst i världen. Salmonella den första gången och vanlig magsjuka den andra. Mer är 10 år mellan gångerna. Om du är frisk och inte gravid kan du äta vad du vill.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Du kan lugnt äta allt det som du tycker är gott. Om magen reagerar på maten så är det snarast för att man äter och dricker på lite annat sätt än hemmavid.. lite mer av allt det goda..
![]() Det är inte farligt med kranvattnet heller. Men flaskvatten är godare. |
|
|||
|
|||
![]()
På Kreta är inte vattnet så gott men inte farligt att dricka.Fastlandet därimot har jättegott vatten. Bästa rådet jag kan ge efter att ha bott i Grekland i snart 40 år är att Ät där grekerna äter o undvik turistrestaurangerna!
|
|
||||
|
||||
![]()
Kreta har god tillgång på bra vatten men ibland är det nog ledningarna som förstår det på vägen.
Eva |
![]() |
|
|