![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi dricker flaskvatten. Mest för att vattnet i grekland inte är gott. Men vi är å andra sidan bortskämda med oförskämt gott vatten. Har inte besökt någon ort i sverige som kan mäta sig med kalix-vattnet...
Däremot anväder vi kranvatten till matlagning. men som sagt - flaskvatten som dryck - och det går åt MÅÅÅÅÅNGA liter per dag. Vi dricker MASSOR av vatten. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Malin - som har "Sveriges godaste vatten" ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
På Karpathos hämtar vi vatten från tappställen,helt ok men på andra öar köper vi,lyxar med sparkling water emellanåt.
Gott vatten har vi i Boden.Min vännina som var här från Solna kommenterade just detta och det gör oxå min dotter när hon är hemma(bor i Luleå)de säger hela tiden men vilket gott vatten ni har i Boden.Skam att säga så dricker jag gärna flaskvatten här hemma tycker det är gott med "bubbelvatten" Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Flaskvatten borde vara förbjudet ...iaf i Sverige
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja ...det gör jag eller vi....vi har väldigt god vatten här..
|
|
||||
|
||||
![]()
På Naxos gör vi som grannarna och Nicoletta, vår hyresvärdinna, när det är kvällen går vi neråt gatan till "tappstället" och hämtar drickvatten!
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har varit ett antal gånger på Thassos, främst i Limenas, och har aldrig köpt flaskvatten, inte ens när vi haft med småbarn. Där är vattnet helt OK.
Förra året var vi på Samos (Pythagorion) och då köpte vi allt vatten, fast det var nog onödigt, det fanns en tapp vid hamnen precis där huvudgatan ansluter... |
|
|||
|
|||
![]()
självklart dricker jag kranvattnet, vi har det absolut godaste vattnet i Thessalia. (kommer direkt fr bergen) Gott om mineraler och så kallt att det nästan gör ont i gommen att dricka det.
Yvonne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Drikk aldri kraanvatten i Grekland! Vannledningene ligger mange steder opp på bakken og blir oppvarmet til ca 40 grader. En ideell yngletemperatur for alger, bakterier og andre ulunskheter!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag dricker vattnet överallt utom på Santorini,där det är bräckt.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()