Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-08-01, 18:53
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Bröllopsfärger!

Det kommer nok an på hvor tradisjonelt det er. Det Arne deltok i var vel tilsvarende et "bunadsbryllyp" i Norge, noe som krever mye av gjestenes klær også.

Selv har jeg vært i to greske bryllup, begge på sommeren. I det ene var bruden kledd i en enkel hvit sommerkjole, blomsterkrans i håret og sandaler, brudgommen i hvit, slipsfri linskjorte og beige bomullsbukser, og gjestene var tilsvarende uhøytidelig, men pent kledd. Festen ble holdt i brudens foreldres store hage.

I det andre var det hvit brudekjole + dress på hhv brud og brudgom. Festen var på en vakkert pyntet strandtaverna, og gjestene var kledd i sommerklær, både fargerike og mer avdempede, og ikke særlig mer oppstaset enn i det første bryllupet. Fine, gjerne korte sommerkjoler for kvinnene, langbukse og kort- eller langermet skjorte på mennene. Bildene viser at mange menn var uten slips, men aldersavhengig - jo eldre mennene var jo større sjanse var det for at de hadde slips. Ingen gikk i shorts, iallfall ikke på mine bilder

Jeg spurte en gresk venninne før det første bryllupet om det var feil for gjestene (vel, meg) å komme i en hvit kjole, det synes hun var et absurd spørsmål. Hvorfor skulle jeg ikke komme i hvit kjole? Men det kan ha hatt med den uhøytidelige rammen om bryllupet å gjøre.

Så dere får rett og slett spørre dem som har invitert dere!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:56.