Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-11-12, 18:26
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Båtar från Kreta?

Citat:
Ursprungligen postat av ramses
Nicki. Visst kan du "luffa" runt på Kreta. kommunikationerna med buss är goda. Jag går på din förklaring varför ditt besök för 15 år sen lämnade dålig smak. chania är en mysig stad, visst, mycket turister, men det har väl sin förklaring. Om du går på stråken med "inkastare", ha en strategi. Kolla annars in de små gränderna. Södra Kreta är annorlunda än norra. Både när det gåller natur och folkliv. Mitt favorit mål är Paleochora. Längst sydkusten går det att "luffa" sig fram båtledes. Det ska vi göra i sommar. Vi börjar med Chania några nätter sen tar vi buss ner till Paleochora och jobbar oss längst kusten med båt. Tar oss sen med buss till Chania, eftersom man, tyvärr, måste passa flygtid hem igen. Ge Kreta en ny chans
Instämmer!!
Ge Kreta en ny chans! Sydsidan är kanon! Men om tid finnes så ta en liten avstickare till Rethymno! (fast nu talar jag ju i egen sak!)
Buss-nätet är väldigt väl utbyggt och trafikeras av toppmoderna bussar med trygga chaufförer. Annars går det ju alltid att hyra bil för en någorlunda billig penning och få ett riktigt äventyr!

Calle!

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:44.