![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Conny! Var finns detta hotell och strand du nämner? " Blue Rocks lilla fina strand som heter Vrashinari beach. Där måste man passera förbi alla bungalows mm. Men det var helt ok. Vi hade tom med oss eget parasoll. (Alla sängar var upptagna)".
PANAKAKIS ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sorry, såg att jag skrev fel "färg" på hotellet.... Det heter naturligtvis White Rocks. Hotellet ligger längst söderut i Lassi. Jag tror att det är det dyraste oxå. Efter Minas supermarket så fortsätter man en liten bit till, i riktning mot flygplatsen. Man passerar den södra nerfarten till Makris Gialos samt även nedfarten till Platis Gialos (Där White Rocks hotellområde börjar). Man fortsätter sen ca hundra meter till. Där finns en parkering på vänster sida av vägen. På höger sida kan man ta sig ner i hotellområdet. De har en hotelldel samt bungalows. Man går ner mellan bungalows'en och kommer därstädes in på en liten väg som går ner till vrachinari beach. Trots att vi bott i Lassi så många gånger hade vi aldrig besökt stranden. När man kommer från flygplatsen och åker in mot Lassi så ser man den från vägen. Den ser så häftig ut. Vid lågvatten så kan man vada ut till klippan utanför. Men stenarna är väldigt hala. Stranden var väl sisådär. Det var ganska trångt. Vi slog oss ned allra längst ut där det var en ledig fläck. Det var ganska mycket med sten ute i vattnet. Men nu har vi i alla fall betat av den stranden oxå. ![]() //Conny |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Conny! Jag bara skojade lite för jag förstog att det var detta hotellet du menade.
PANAKAKIS ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jaha du... Jag tänkte väl att det var nåt som var fel ![]() ![]() Men det kanske kan vara användbar info för andra. Det kan vara lite klurigt att veta hur man tar sig ner till den lilla stranden. //Conny ![]() |
![]() |
|
|