Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-07-21, 10:19
Lisen48s avatar
Lisen48 Lisen48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Prisbilden på Kefalonia?

Hej Conny,

Tack för informationen...det låter som priser som jag räknat med och betalat förut när man varit på Kreta eller andra öar. Man hör ju en del om hur dyrt det blivit....i och fösig så har man hört det i flera år, då är det bara så att man har olika syn på vad som är dyrt och inte :-) Vi brukar gilla att gå lite utanför värsta turiststråken på de små lokala tavernorna och äta den lokala maten & dricka det lokala vinet eller grekisk öl..det brukar kosta ungefär som du beskriver, alltså ingen större skillnad mot andra år. Vi ser verkligen fram emot denna resa, vår första tur till Kefalonia och vi ska vara där i 2 veckor. Vi bor på Marina hotell i Lassi endast 10 rum tror jag...och ca 400m till stranden, det finns ju två på ungefär lika långt avstånd har jag sett. Om du har tid och möjlighet så får du gärna tipsa om lite restauranger både i Lassi och Argostoli...eller om det är någon restaurang någon annanstans man bör besöka. Fick lite tips med biljetterna om dagskryssning bland Joniska öarna...är det något du gjort vid dina Kefalonia besök? Bil var är bäst att hyra...jag har kört en del på Kos och Kreta...hur är det på Kefalonia? Som sagt alla tips mottages tacksamt om du har tid och ork att svara. Kan nämna att vi är 2 par som reser tillsammans.

Återigen ett stort tack för ditt svar! :-)
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:11.