Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-07-19, 10:42
Agda Agda är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Ett inlägg i debatten...

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Beskyld meg gjerne for å mangle sans for humor, men jeg synes dette er å sparke dem som ligger nede.

Og gu'hjelpemeg så lei jeg er av å høre om de late, overbetalte, skattesnytende grekerne, når dagliglivet er helt motsatt for de aller fleste.

Grekerne jobber flest timer i uka sammenlignet med andre EU-land, gjennomsnittlig pensjonsalder er ca 64 år, de aller fleste arbeidstakerne betaler faktisk skatt, årslønnen blir delt på 14 måneder istedet for 12 (de får ikke to månedslønner "ekstra", man ansettes på årslønn akkurat som i Norge). Månedlig pensjon for en månedslønn på 1.450 euro varierer mellom 725 euro (25 års opptjeningstid) til 1000 euro (40 års opptjeningstid.)
Det är mycket möjligt att städerna drar upp denna statestik.....men det gäller inte på landsbygden.
Vi ställde oss frågan "När arbetar de?"
Och JA, jag har träffat flera som gått i pension redan vid 55...inget ovanligt.
Att de skulle jobba fler timmar i veckan än de flesta andra EU-länder...det finns de som gör det...i korta intervaller...annars måste de jobbat när jag sov..
Varför kan vi alla inte bara enas om att det finns greker av olika slag....precis som det finns svenskar/norrmänn mfl av olika slag...Flitiga myror,lata sengångare....att det är STORA skillnader mellan landsbygd, städer, turistorter.

Jag har en helt annan upplevelse på hur greker är från min lilla by....som då lever upp till många av dessa myter om greker....men för den sakens skull tror(vet) jag ju inte att alla greker är sådana...jag känner ju greker som bor i städer också.

Senast redigerad av Agda den 2011-07-19 klockan 11:29.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:33.