![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tänk på att man ska ha A-körkort för att hyra moped i Grekland. Finns många diskussioner runt detta här på forumet och på vissa platser är man inte så noggranna men det kan ju bli problem om det händer nånting.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, tack. Jag har läst och kollat och kollat igen. Det är just därför som jag bara hyr de jag har lov att köra.
Har träffat på uthyrare både på Antiparos och Naxos som har koll på vad våra körkort gäller för. Uthyraren på Naxos hade ett dokument med stämplar hit och dit på engelska som förklarade vad som gällde. (Det såg väldigt äkta ut) Dottern fick hyra på sitt mopedkörkort. Jag känner mig inte ett dugg orolig så länge jag inte hyr en moped med "fel" motorstyrka. Det är ju olovlig körning i Grekland precis som hemma att framföra ett fordon som man inte har körkort för. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har tyvärr ingen bild på det, men det var en slags uppställning av olika körkortsklasser och vad de står för. Om jag inte missminner mig så har norrmänen inte mopedbehörighet per automatik i bilkörkortet? Stämmer det? Någon som bekräfta eller dementera De som nu tar körkort här hemma får inte AM "på köpet" längre heller. Här krävs också körkort för alla mopeder nu för yngre människor (osäker på när brytdatumet är) Helén - som inte är tillräckligt gammal för att ha fått A ihop med B-behörigheten, men inte så ung att jag inte har AM ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik - som tydligen är en gammal gubbe då för jag har A-behörighet. ![]() |
![]() |
|
|