![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE][QUOTE]
Citat:
Vår erfarenhet är att det mesta är billigare i Sverige än "annorstädes" numera. / Tom |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=Tom;244929][quote]
Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=surfisk;244931][quote=Tom;244929]
Citat:
Jag är så glad att bo i Sverige och vi har det bra här vi allra flesta jämfört med många andra. OBS Jag är INTE högavlönad som anställd inom barnomsorgen. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Så känner vi också Lissi !
Trots den "Höga" skatten på ca:30%. Vi vet ju att det behövs ett lagom skatteuttag för att vårt världsfärdssystem skall funka. Detta trots alla skattenegativa som vi får ha överseende med & som gör allt för att undvika dyligt. Det ju är bara att se hur det har funkat i bl.a Grekland ! / Tom |
|
||||
|
||||
![]()
Det behöver inte betyda att man klagar på skattesystemet för att man inte vill kalla det gratis
![]() ![]() Vi är ju generellt rätt medvetna om vad pengarna går till. // Helén ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Hellen;244937]Det behöver inte betyda att man klagar på skattesystemet för att man inte vill kalla det gratis
![]() ![]() Läst men ej förstått !!! Gratis ??? / Tom som tycker 30% är helt ok på en liten lön/pension |
|
|||
|
|||
![]()
Du har missat en del i tråden Tom. En person här ovan kallade det för gratis. Det var också det jag och Hellen tror jag reagerade mot.
|
|
|||
|
|||
![]()
Oj vad man far ata upp sina ord har. Jag forklarade ju sen vad jag menade. Jag ursaktar for mitt otroligt dumma uttryck som inte var genomtankt. Ar vi ok nu?
|
|
|||
|
|||
![]()
Ledsen att det blev lite omständligt Louisa. Var tvungen att förklara för Tom bara som inte hade förstått.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tackar än en gång för hur du på ett mycket bra sätt förklarat "grekernas" syn på det hela // Helén |
![]() |
|
|