![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej, absolut inte, men som jag ofta har sagt, man måste övernatta minst en natt, helst några fler, för att kunna bedömma en ny ort och få rätt känsla för platsen.
För att uppskatta Paleochora riktigt ska man också tycka om att bada, tycker jag. Vi ligger inte på stranden mitt på dagen, men älskar att både börja och sluta dagen där. Vi kom hem till midsommar... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för en fin beskrivning av Paleochora. Med fina bilder.
Även för oss som vandrar är Paleochora en underbar by. Paleochora somnar ej helt under vintertid den är mycket bra att besöka även på vintertid, kan rekomenderas.. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för lockande och trevliga bilder. Jag har också i princip räknat bort Kreta har svårt för en del av den kretensiska mentaliteten som jag lärt känna den. Undrar hur de ska lyckas genomföra skattereformerna på den ön?
![]() I Paleochora har jag gjort dagsbesök på slutet av 80-talet men funderat på en semestervecka där någon gång. Låter som det finns bra grekisk mat och det är viktigt för mig. Strand vill jag också ha när jag reser på sommaren. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
En taverna som har riktigt goda grönsaksrätter är The Third Eye. Ja, vi har ganska visst inte ätit där på några år nu, men om de håller samma standard som de gångerna vi åt där för några år sedan, så har de himmelsk mat. Vegetariskt javisst, men man saknar absolut inte kött i varken moussaka, pastitsio, fyllda auberginer eller andra vegetariska rätter när de smakar så gott.
Levande musik har de också ibland, ofta rembetika. The Third Eye hittar man lätt om man t.ex. går in från sandstrandssidan, ungefär mitt emellan Café Castello och Rest. Ostria väljer man den sidogata som ligger där (det är väl den enda däremellan), så har man The Third Eye på den lilla vägen. Och Olle, ja för vandrare finns det ju hur mycket som helst att välja mellan i området. På huvudgatan i Paleochora kan man köpa användbara böcker om både vandringsturer, vilda blommor och inte minst om Gavdos. Ett vinterbesök lockar... |
![]() |
|
|