![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, vem mer än svalorna älskar mygg...hästbromsar höll på att orsaka en riktig olycka en gång när jag körde släpräfsa och hästen skenade...en geting i bilen=risk för trafikolycka...ohyran lär dessutom vara kvar när mänskligheten dött ut...
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Agda! Kan du förklara vad dessa bitseflugor är? Som bromsar ungefär? Jag fick den uppfattningen i en annan tråd at de är på något sätt såna som man inte märker, men det är ju inte bromsar.
![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Intressant det här med sår och saltvattten. En släkting till mig hade ett svårtläkt sår på magen som trots ihärdiga omläggingar inte ville läka på säker flera månader. Den planerade semesterresan närmade sig och oron över såret steg. Läkaren hemma sa "bada på" och vips var såret läkt på en vecka!
![]() När jag läste om ditt svullna ben tänkte jag direkt på ormbett. Men det hade man kanske märkt om det var en orm i farten. Otäckt lät det i alla fall. Ha en skön sommar, med eller utan släktingar ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Den biter alltså och det känns....på mig så blir dessa bett lite hårdare kula än tex myggbett. I Grekland fanns det mycket av dem....speciellt i byar med mycket djur...ibland hände det att jag också blev biten vid stranden. |
![]() |
|
|