![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vad tjänar man på, att växla euro till svenska kronor i Grekland eller i Sverige, blir inte klok på olika kurser hit och dit.
![]() Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Forex i Sverige men växla inte in allt på en gång för just nu är det inte läge att växla från euro till SEK...
Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Har du bankkort kan du tjäna mycket på att ta ut i bankomat på plats. Beror ju helt på vilken bank du har och vilka villkor du har på kortet förstås.
Vi betalar inga avgifter och kursen är 3-4% bättre i bankomat på plats än Forex ![]() ![]() /Zappa |
|
||||
|
||||
![]()
Har du bankkort kan du tjäna mycket på att ta ut i bankomat på plats. Beror ju helt på vilken bank du har och vilka villkor du har på kortet förstås.
Vi betalar inga avgifter och kursen är 3-4% bättre i bankomat på plats än Forex ![]() ![]() /Zappa |
|
||||
|
||||
![]()
Lustigt, jag svarade precis på detta fast i en annan tråd för en minut sedan.
Den 9/6 sålde Forex euro för 9.36 och jag betalade 9.30 i uttagsautomaten i Grekland den dagen. Ingen större skillnad men definitivt billigare. Skillnaden är försumbar men det är en bekvämlighets och säkerhetsfråga med för och nackdelar. |
|
||||
|
||||
![]()
Fast Monica vill växla Euro till svenska kronor. Tyvärr kan jag inte svara på frågan men förhoppningsvis kan någon annan.
Eva Ser att hon fått ett svar. Hur det blir med euron på lite länge sikt är jättesvårt att veta tycker jag. ![]() Senast redigerad av Eva L den 2011-06-21 klockan 12:03. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Jag vet (empiriska studier) ![]() På 10.000 kr är det 300 kr. Pengar som jag definitivt kan ha roligare för. Visst, OM det blir problem att få ut pengar ur automaterna får vi problem. Men annars tycker jag bara det är fördelar med kort! ![]() /Z |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
8,77 kan jämföras med 8,49 den 31 maj tex. Om det sedan är mer eller mindre än i Grekland kan jag inte svara på. Har aldrig växlat till svenska i Grekland. Dock lönar det ju sig aldrig att växla om man tror att man ska använda dem snart igen. Om man inte ska börja spekulera i valutaväxlingarna förstås... ![]() /Z |
![]() |
|
|