![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade gett både Paros och Amorgos mer än en dag, hade absolut stannat på Naxos istället
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Har du varit på Naxos - isf vad kan du tipsa om att se då? ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
* Naxos stad i sig, är man som jag född utan lokalsinne så är det en rätt spännande upplevelse ![]() * Kitrontillverkningen, kul att ha varit där, men inte mer än så, tycker jag *Att sitta och studera folklivet på kvällen inne i stan vid glasskaféet eller något av de andra kaféerna. *Brukar alltid se till att gå vid restaurangerna utmed hamnen och kan inte låta blir att le varje gång mannen i blå skjorta vid en av fiskrestaurangerna hör att man är från Sverige utbrister ahhh, Olof Palme och sedan lägger han huvudet på sned ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De dagsuflykter jag gjorde:
- Lokalbussen till Agia Anna och promenerade runt där i det lilla samhället. Promenerade sedan bort till en annan strand - kan det ha hetat Plaka tro. Jag är osäker. Innan jag begav mig hem därifrån åt jag middag på en av restaurangerna där. - Tog Blue ferrie (snabbfärja) till Paros (Parikika), som avgick kl.1120. Promenerade runt i Old Market, gränder fulla med massa små affärer. Åt en jättegod lunch på en restaurang. Tog sen lokalbussen upp till Naoussa (fiskebyn). Blev bara förälskad i den byn. Värt varenda minut jag tillbringade där. Tog sen kvällsbåten (avgång kl.18.30) till Naxos. Jag är jättenöjd med mina två utflykter. Värt sina besök. |
![]() |
|
|