![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för ett underbart resebrev! Sifnos är fantastiskt! Vi var där 2005 och njöt varenda sekund!!!!
Carina ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Till Lissi säger jag bara: åk till Sifnos, du kommer inte att ångra dig! Tinos finns ju kvar. ![]() Smultron |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag skulle säkert må bra där några dagar, men vi vill ha mer liv och rörelse, gillar inte att bara ha en strand och några tavernor att roa oss på.....vi vill bada, torka och sen åka vidare....älskar att gå i en stor by eller liten stad på kvällarna. Jag mår så himla bra på Tinos och har sett minst 25 öar och fastland så NU känner jag att Tinos ger mig det jag vill ha...är rätt mätt på att utforska nya ställen. ![]() ...men vem vet????..om 5 år kanske vi sitter där i Vathy och undrar varför vi inte åkte dit för många år sen ![]() Är det förresten bara jag som har samma dilemma? Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har bara besökt Sifnos en gång och det var tillsammans med min son och vi var där när Anna Lind mördades. Vår hyresvärd som inte kunde engelska kom ut och kramade om mig med tårar i ögonen och berättade på grekiska att Anna Lind var död. Min grekiska är ganska skral men jag förstod ändå en del och skyndade mig att kolla upp nyheter hemifrån.
Det året hade jag en härlig ö-luffarresa som började med att jag och dottern sammanstrålade på Paros för att efter något dygn åka vidare till Naxos och sen mötte sonen upp på Santorini där vi tillbringade några dagar tillsammans. När dottern åkte hem till sina studier fortsatte jag och sonen till Naoussa och sen Faros på Sifnos innan vi avslutade med någar dagar i Aten. Vi gillade båda Sifnos väldigt bra så det är en ö som passar alla åldrar. Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Många gillar ju det där med att strosa före/efter middagen men det har jag egentligen aldrig varit så noga med. Vill man absolut ha det så skulle man bli galen i Vathy. Men jag tyckte det var urhäftigt att tjippa hemåt i vattenbrynet i mina flipflops efter middagen och titta på stjärnorna. Upptäckte också i Vathy - eller egentligen i Faros förra året - att jag inte är lika noga med att ha grekiskt vardagsliv omkring mig. Det fick jag när jag åkte till t ex Apollonia - men jag behöver inte bo mitt i det längre. Lite tystare omgivningar när man väljer bort det ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag har börjat använda varianten en gammal + en ny ö varje år. Fast det kräver ju antingen två resor eller att man lägger upp en luff på det sättet. |
![]() |
|
|