![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det verkar ju tyvärr vara just det som är lösningen på många öar... Att de inte förstår att de förstör för sig själva och kommande generationer. Vem vill åka till Grekland eller Medelhavet om 20 år och bada i sopor...? Det är så korttänkt....
Citat:
Det stavas information och utbildning! Varje Grek, man, kvinna och barn skulle tvingas se vad deras utsläpp och dumpningar gör med havet. Fast jag undrar om de hade förstått det... I deras ögon är havet oändligt och kan svälja vad som helst... Men ack så fel de har... Jag är inte Miljöpartist, och jag har inga barn vad jag vet, så jag känner inget ansvar på det sättet, men jag känner mig betryckt när jag ser vart världen är på väg. Grekland är ju egentligen bara en liten del i det stora problemet. Det är ju ett globalt problem. Min bäste vän fick en "sladdis" för några år sedan... Lilla Tessan... En härlig liten blond, blåögd tjej... Ett riktigt yrväder... ![]() Men vad hjälper hennes blick när Grekerna, och många andra, vräker skiten rätt ut i havet. Vi småler åt Findus Fiskpinnar idag... ![]() Och då vi lär nog inte åka till Grekland på semester heller... Peter |
|
|